• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חכם שלום עצרת

 
לקול שירת ההמונים מופיעים בזיו הדר יקר וגדולה רבותינו הגאונים הגדולים שליט"א אשר התאמצו ובאו למעמד הגדול של הילולת מו"ר מרן רה"י חכם שלום כהן זצ"ל – מייסד האיגוד בשילוב כנס ההכנה לזמן אלול לכל בני התורה מהעיר תל אביב ומערי המרכז.

את הערב פתח יו"ר ה'איגוד' המסור ר' נתנאל יוסיפוב הי"ו אשר לא חסך מאומה בכל ההשקעה בערב יוקרתי זה, ובכל הפעילויות לבחורי הישיבות בבין הזמנים הנוכחי, ובכלל, במהלך השנה כולה, וסיפר על מעורבותו של מרן רה"י זצ"ל בהקמת האיגוד, וכמה הייתה כל הפעילות ועודנה, לנחת רוח גדולה לפניו, עוד כשבא כמה פעמים וזכינו בחיי חיותו שהשתתף וחיזק את בני התורה בכינוסים הגדולים בעיר.

תחילה התכבד לשאת מדברותיו הגאון הגדול הרב יצחק דיין שליט"א רב שכונת נ. בן גוריון-חולון שסיפר מעדות אישית על מרן רה"י זצ"ל, והרבה בדברי חיזוק לבחורי הישיבות השבים אל היכלי התורה לזמן אלול.

ואז נכנס אל האולם הגאון הגדול הרב מסעוד בן שמעון שליט"א ר"י אור אליצור ורב העיר בני ברק, ונשא דברי חיזוק, התעוררות ורוממות לכל קהל בני התורה, ונגע בנקודות ההנהגה ויראת השמים של מרן רה"י זצ"ל אשר היה בבחינת סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה.

לאח"מ נשא דברים הרב הראשי לעיר בת-ים הגאון הגדול הרב אליהו בר שלום שליט"א והאריך לבאר לבחורי הישיבות והאברכים עד כמה כל הנאות העולם מתגלות כהבל הבלים, ואלו המדברים גבוהה גבוהה נמצא שאין שום שחר לדבריהם, אלא עיקר העיקרים הוא לשבת ולעסוק בתורה בהתמדה רבה, לשאוף ולהגיע למעלת רבותינו, בין בתורה ובין ביראת שמים, ד"א וכבוד הבריות.

עדות אישית על מרו רה"י זצ"ל שמעו כולם מפי בנו הגאון הגדול הרב שמעון כהן שליט"א ר"י תורת יעקב ומראשי ישיבת פורת יוסף, על העמל והיגיעה בלימוד התורה ללא הרף, "לא פסיק פומיה מגרסא" פשוטו כמשמעו.

המשא המרכזי חוצב להבות אש יצא מפי קדשו של מו"ר עט"ר זקן מועצת חכמי התורה מרן הגאון הגדול הרב משה מאיה שליט"א המרא דאתרא ונשיא האיגוד על עשרות שנים יחד עם מרן רה"י זצ"ל, על גדלותו וענוותנותו גם יחד אשר היו ברמה שאין דומה לה, וכן הרבה מו"ר לחזק את ציבור בחורי הישיבות והאברכים השבים לישיבות לזמן אלול.

גדולי ישראל ברכו ושבחו את המארגים והמשתדלים ובראשם יו"ר האיגוד ר' נתנאל יוסיפוב הי"ו מתלמידיו של מרן רה"י זצ"ל על כל הפעילויות למען הגדלת כח התורה בעיר והרמת קרנם של בחורי הישיבות והאברכים בגאון.

הערב נחתם עם סיומי המסכתות של הבחורים היקרים הי"ו לכבוד נשמת מו"ר מרן זצ"ל, אשר נלמדו בעמל וביגיעה במהלך ימי בין הזמנים חודש אבהצג קובץ מצורף תמונות-ראשוניות-מההילולא-איגוד-בני-התורה-תל-אביב_optimized.jpg
 
חזור
חלק עליון