• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

טבילה במקוה

אדרבה, כתוב שם:
1703856945298.png
הבנתי שהתכוונת שמרן שליט"א העיד שאביו בירך.
אה"נ, אם לכך התכוונת - קיבלת תשובה.
 
כוונתך הובנה מתחילה, ולא הוספת כעת מאומה
וכוונתי לא היתה שאולי טבל בסתם יום, אלא שאם כתב שלא היה בכל ער"ש, משמע שבודאי היה טובל מידי פעם בערבי שבתות, ורק שלא בכל ערב שבת
וזה ברור בעליל מדברי הרב דוד
אז אין כאן שום המצאה
זו בודאי משמעות לשונו
מצורף צילום מארחות מרן חלק א' בו כותב להדיא שלא כדבריך:
IMG_0186.JPG

וכאמור אין ענין לחדש מחלוקות בדברים שלא נחלקו!!!
 
מצורף צילום מארחות מרן חלק א' בו כותב להדיא שלא כדבריך:
הצג קובץ מצורף 15742

וכאמור אין ענין לחדש מחלוקות בדברים שלא נחלקו!!!
אם אתה אמיתי וישר כפי שכתבת כאן, אז תחזור בך ותודה על האמת.
ואולי גם בקשר לבמבה. כפי שהוכח שם שאין מקור לעדות של הרב דוד.
 
יש למשהו מקור נאמן האם הרב עובדיה זצוקל היה נוהג לטבול במקוה כל יום או בער"ש?
מתוך השיעור השבועי תשע''ח וילך
טבילה לתלמידי חכמים

ז.
הרמב"ם בתשובה (הובא בתלמידי רבינו יונה ברכות יג ע"ב) העיד על עצמו, שמימיו לא ביטל טבילת עזרא בלי הכרח. ולכן אף על פי שטבילה זו אינה חובה, וכמו שכתב הרמב"ם עצמו בחיבורו (פ"ד מהלכות תפלה ה"ה), ולכן תלמידי חכמים בדרך כלל לא מקפידים לטבול כי עסוקים בתורה, לכל הפחות בערב כיפור ישתדלו לטבול. מרן זצ"ל לא היה מקפיד לטבול כל השנה, כי ראשו היה שקוע בלימוד, אין לו זמן לטבול, הוא צריך לכתוב עוד תשובה, עוד לעיין, אבל בערב כפור – מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו – היה מקפיד לטבול, כי הוא מנהג קדמונים.
 
חזור
חלק עליון