• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

טבילה במקוה

כוונתך הובנה מתחילה, ולא הוספת כעת מאומה
וכוונתי לא היתה שאולי טבל בסתם יום, אלא שאם כתב שלא היה בכל ער"ש, משמע שבודאי היה טובל מידי פעם בערבי שבתות, ורק שלא בכל ערב שבת
וזה ברור בעליל מדברי הרב דוד
אז אין כאן שום המצאה
זו בודאי משמעות לשונו
מצורף צילום מארחות מרן חלק א' בו כותב להדיא שלא כדבריך:
IMG_0186.JPG

וכאמור אין ענין לחדש מחלוקות בדברים שלא נחלקו!!!
 
מצורף צילום מארחות מרן חלק א' בו כותב להדיא שלא כדבריך:
הצג קובץ מצורף 15742

וכאמור אין ענין לחדש מחלוקות בדברים שלא נחלקו!!!
אם אתה אמיתי וישר כפי שכתבת כאן, אז תחזור בך ותודה על האמת.
ואולי גם בקשר לבמבה. כפי שהוכח שם שאין מקור לעדות של הרב דוד.
 
יש למשהו מקור נאמן האם הרב עובדיה זצוקל היה נוהג לטבול במקוה כל יום או בער"ש?
מתוך השיעור השבועי תשע''ח וילך
טבילה לתלמידי חכמים

ז.
הרמב"ם בתשובה (הובא בתלמידי רבינו יונה ברכות יג ע"ב) העיד על עצמו, שמימיו לא ביטל טבילת עזרא בלי הכרח. ולכן אף על פי שטבילה זו אינה חובה, וכמו שכתב הרמב"ם עצמו בחיבורו (פ"ד מהלכות תפלה ה"ה), ולכן תלמידי חכמים בדרך כלל לא מקפידים לטבול כי עסוקים בתורה, לכל הפחות בערב כיפור ישתדלו לטבול. מרן זצ"ל לא היה מקפיד לטבול כל השנה, כי ראשו היה שקוע בלימוד, אין לו זמן לטבול, הוא צריך לכתוב עוד תשובה, עוד לעיין, אבל בערב כפור – מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו – היה מקפיד לטבול, כי הוא מנהג קדמונים.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון