בפרשת מטות מבואר בתורה איך מכשירים דבר שלוקחים מגוי וזהו שקרוי געולי מדיין
ובפסוק כתוב כל אשר תעבירו באש וטהר הגמרא בע'''ז עה: הוסיף לך טהרה אחרת שמלבד ענין ליבון באור וכיו''ב יש עוד עניין של טהרה במקווה.
ויסוד עניין הטבילה
הט''ז בסק''א מבאר בשם הירושלמי כדי שיצאו מטומאתן של עכו''ם לקדושתן של ישראל ומהר''ח אור זרוע מבאר שהכלים של הגוי צריכים גירות כמו גר ולפי''ז הטבילה איננה קשורה לבליעות של האיסור אלא זה טבילה להכניסו ליהדות ,ועניין של להעביר באש זה בשביל להוציא את הבליעות.
ובעניין הגעלת כלים למדנו בשו''ע שאם הגוי השתמש בחמין מגעילן ואח''כ מטביל ואם הטביל ואח''כ הגעיל גם טוב כיון שמטביל בשביל שהגיע מבעלות של גוי ואח''כ אני יגעיל להוציא את האיסור וי''א שצריך לחזור ולהטבילן וטעם הי''א ביאר הש''ך דהוי כטובל ושרץ בידו ומבואר שזה בא להכשיר את הכלי לשימוש וכיון שיש לי שתי בעיות להתירן באכילה ואם אחד מן הפרטים חסר הוי כטובל ושרץ בידו.
והש''ך פוסק שצריך לחזור ולטבול בלי ברכה,ובהגהות דגול מרבבה כתב שאם אינם בני יומן שמהתורה מותר א''כ אין כאן שרץ והטבילה חלה ובישועות יעקב תמיה מדברי השו''ע שסתם כלי אינן בני יומן.
כלים החדשים המבריקים שיש מחמירים להגעיל האם מותר לטבול קודם כיון שההברקה הזאת היא טעם פגוםיש את סברת הדגול מרבבה וגם מח' בשו''ע האם הפך הסדר האם יצא או לא.
ובפסוק כתוב כל אשר תעבירו באש וטהר הגמרא בע'''ז עה: הוסיף לך טהרה אחרת שמלבד ענין ליבון באור וכיו''ב יש עוד עניין של טהרה במקווה.
ויסוד עניין הטבילה
הט''ז בסק''א מבאר בשם הירושלמי כדי שיצאו מטומאתן של עכו''ם לקדושתן של ישראל ומהר''ח אור זרוע מבאר שהכלים של הגוי צריכים גירות כמו גר ולפי''ז הטבילה איננה קשורה לבליעות של האיסור אלא זה טבילה להכניסו ליהדות ,ועניין של להעביר באש זה בשביל להוציא את הבליעות.
ובעניין הגעלת כלים למדנו בשו''ע שאם הגוי השתמש בחמין מגעילן ואח''כ מטביל ואם הטביל ואח''כ הגעיל גם טוב כיון שמטביל בשביל שהגיע מבעלות של גוי ואח''כ אני יגעיל להוציא את האיסור וי''א שצריך לחזור ולהטבילן וטעם הי''א ביאר הש''ך דהוי כטובל ושרץ בידו ומבואר שזה בא להכשיר את הכלי לשימוש וכיון שיש לי שתי בעיות להתירן באכילה ואם אחד מן הפרטים חסר הוי כטובל ושרץ בידו.
והש''ך פוסק שצריך לחזור ולטבול בלי ברכה,ובהגהות דגול מרבבה כתב שאם אינם בני יומן שמהתורה מותר א''כ אין כאן שרץ והטבילה חלה ובישועות יעקב תמיה מדברי השו''ע שסתם כלי אינן בני יומן.
כלים החדשים המבריקים שיש מחמירים להגעיל האם מותר לטבול קודם כיון שההברקה הזאת היא טעם פגוםיש את סברת הדגול מרבבה וגם מח' בשו''ע האם הפך הסדר האם יצא או לא.