טבילת כלים זה מצווה ויש פסוק ולפי רוב הראשונים זה ילפותא ולא אסמכתא
האם יש איסור להשתמש בכלי קודם טבילה
הביאוה''ל שכג מביא ישועות יעקב שאפילו שהמצווה לטבול היא מהתורה האיסור להשתמש הוא מדרבנן דהיינו שמהתורה אין איסור להשתמש ללא טבילה וא''כ צריך לבאר מה המצווה של התורה לטבול
ולכאורה מבואר שאם הוא משתמש בלי לטבול אע''פ שזה לא איסור אבל באותו רגע הוא מבטל את הדין של התורה אע''פ שמותר להשתמש מהתורה בלי טבילה אבל לא קיים את מצוות התורה שאל''ה מתי מתקיימת מצוות התורה לטבול.
ויש שהביאו מהגריש''א שמדין זריזין מקדימין למצוות יטביל מיד והדברים צ''ב.
האם יש איסור להשתמש בכלי קודם טבילה
הביאוה''ל שכג מביא ישועות יעקב שאפילו שהמצווה לטבול היא מהתורה האיסור להשתמש הוא מדרבנן דהיינו שמהתורה אין איסור להשתמש ללא טבילה וא''כ צריך לבאר מה המצווה של התורה לטבול
ולכאורה מבואר שאם הוא משתמש בלי לטבול אע''פ שזה לא איסור אבל באותו רגע הוא מבטל את הדין של התורה אע''פ שמותר להשתמש מהתורה בלי טבילה אבל לא קיים את מצוות התורה שאל''ה מתי מתקיימת מצוות התורה לטבול.
ויש שהביאו מהגריש''א שמדין זריזין מקדימין למצוות יטביל מיד והדברים צ''ב.