אליהו עמבאלו
New member
בשיעורו פרשת עקב אמר מרן הראשל"צ שליט"א שזה חומרא בעלמא להטביל כלים חד פעמי וכל מה שהחמיר מרן זצ"ל זה לבד"ץ שעושים את כל החומרות שבעולם, ולענ"ד צ"ע על זה, שמלבד שלא משמע כן בחזו"ע (שבת ח"ב עמ' נו) שכתב שחייבים בטבילה (בלי ברכה), הרי גם מרן הראשל"צ שליט"א עצמו כתב תשובה שנמצא כאן במורשת מרן שיש להקל רק בצורך גדול היכא דא"א בענין אחר. גם בילקו"י החדש על ברכות (עמ' רכז) כתב בשם מרן זצ"ל שניתן להקל כאשר קשה מאד וא"א בענין אחר. וא"כ לכאורה הרבה פעמים קל להחמיר כשיש מקוה קרוב או להקפיד לקנות תבניות שמיוצרים בארץ שאז אין צריכים טבילה, ולא הבנתי למה אמר שזה רק חומרא בעלמא?
ו
ו