שלום לרב שליט"א ומועדים לשמחה
אדם טעה והזכיר ביעלה ויבוא ראש חודש במקום סוכות האם צריך לחזור?
ראיתי שכתב הבא"ח (זאת הברכה הי"ב) ליל ש"ע אומר בתפלה את יום חג שמיני עצרת הזה, ועם טעה ואמר את חג הסוכות הזה חוזר, ואם נזכר שהוא יום ש"ע ורק טעה בלשונו ואמר חג הסוכות אינו חוזר:
ובילקוט יוסף ראיתי שדייק מהשו"ע בס' תפ"ז שאם ביו"ט אמר מקדש השבת וחזר בו תוך כדי דיבור יצא אחרי שהוא יודע שהוא יום טוב עכ"ל ודייק משמע אפילו אם ידע שהוא יום טוב ולא חזר תוך כדי דיבור לא יצא
וכידוע שלכאורה יש סתירה בשו"ע ס' ר"ט לקח כוס של שכר או של מים ופתח ואמר ב"א ה' אלהינו מלך העולם על דעת לומר שהכל וטעה ואמר בפה"ג אין מחזירין אותו מפני שבשעה שהזכיר שם ומלכות שהם עיקר הברכה לא נתכוין אלא לברכה הראויה לאותו המין
ורציתי לדעת מה ההלכה והטעם בענין זה לדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל ובנו שליט"א
אדם טעה והזכיר ביעלה ויבוא ראש חודש במקום סוכות האם צריך לחזור?
ראיתי שכתב הבא"ח (זאת הברכה הי"ב) ליל ש"ע אומר בתפלה את יום חג שמיני עצרת הזה, ועם טעה ואמר את חג הסוכות הזה חוזר, ואם נזכר שהוא יום ש"ע ורק טעה בלשונו ואמר חג הסוכות אינו חוזר:
ובילקוט יוסף ראיתי שדייק מהשו"ע בס' תפ"ז שאם ביו"ט אמר מקדש השבת וחזר בו תוך כדי דיבור יצא אחרי שהוא יודע שהוא יום טוב עכ"ל ודייק משמע אפילו אם ידע שהוא יום טוב ולא חזר תוך כדי דיבור לא יצא
וכידוע שלכאורה יש סתירה בשו"ע ס' ר"ט לקח כוס של שכר או של מים ופתח ואמר ב"א ה' אלהינו מלך העולם על דעת לומר שהכל וטעה ואמר בפה"ג אין מחזירין אותו מפני שבשעה שהזכיר שם ומלכות שהם עיקר הברכה לא נתכוין אלא לברכה הראויה לאותו המין
ורציתי לדעת מה ההלכה והטעם בענין זה לדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל ובנו שליט"א