• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

טעה ובירך על מאכל ולפני הטעימה נזכר שלא אמר אתה חוננתנו

ידוע מה שפסק הראשל"צ שליט"א בילקו"י שבת ח"א כרך ד' בעמ' תשמח בהנ"ל, שלא יטעם, ועכשיו בלווין (מוצ"ש מקץ תשפ"ה) אמר הרב בפשטות שיטעם ויחזור להתפלל ערבית ונכון שיעשה נדבה, והוא היפך מה שכתב בספר. ונשמע מדבריו שתולה זאת במחלוקת תוספות וחכמי פרובינצא בסימן קח' סעיף יא', האם ברכות התפילה הקודמת הם לבטלה או לא (וכפי שנראה מדברי הרב ע"ה ביחו"ד ח"ד סימן ד' והו"ד בהלכ"ב על סימן קח'), וידוע שלדעת החזו"א, הקהילות יעקב ועוד, לא רק שאינן ברכות לבטלה, אלא אף עולות לו למניין מאה ברכות (והו"ד בהליכות מועד על עשרת ימי תשובה).
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
בקובץ בית יוסף האחרון (גליון נ' - שנת תשפ"ה) בסי' קס"ב הובאה תשובה מהרב מאיר ירחי שליט"א בעניין זה. מצורף.
 

קבצים מצורפים

  • שכח אתה חוננתנו ובירך על מאכל - הרב מאיר ירחי - מתוך קובץ בית יוסף גליון נ.pdf
    207.4 KB · צפיות: 3
מחילה אבל זה ממש לא מה שנאמר.. אני לא מבין איך אפשר לשנות את מה שראשל"צ אמר? או שמא אחרי זה עוברים איתו על הדברים ומתייעצים איתו איך לרשום אותם בעלון?
אכן. זה מה שאמר בשיעור:
"וככה הדין באמת, שיטעם ויעשה {תפילת נדבה}".
 
חזור
חלק עליון