• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

טעימה מהלחם משנה סתירה בדברי המשנ"ב

אודי

Member
המשנ"ב בהל' בציעת הפת (סי' קסז ס"ק פג) הביא מדברי השו"ע הרב דאם אין לפני כל אחד מהמסובין לחם משנה צריכים לסמוך על הבוצע ולטעום מאותו הלחם.
ופלא גדול, דבהל' שבת (סי' רעד ס"ק ח) שהביא האי דינא דצריכים להמתין לברכת הבוצע לא הזכיר שצריכים גם לטעום מהלחם משנה, וצ"ב מדוע השמיט דבר זה. וראיתי כבר שהעירו כן, אבל לא מצאתי תשובה מתקבלת ע"כ. [וצ"ע לומר דסמך עמש"כ בלה' בציעת הפת, דאמאי לא הזכיר לעיין שם].
 
לענ''ד נראה שחזר בו, ובאמת אין צריך לטעום מהכיכר שביד הבוצע, ושכן משמע מלשון השו''ע שאם אין למסובין לחם משנה אינם רשאין לטעום קודם, הא לאחריו יכולים ואפילו שלא טעמו מכיכרו.
 
מהשו"ע אין לדייק כלל שלא נקט בכלל להרי דינא
והתירוץ שחזר בו אינו מחוור בעיני כלל, ובפרט לא בהנפת יד ובפשיטות כזו גדולה!!!!
 
מהשו"ע אין לדייק כלל שלא נקט בכלל להרי דינא
השו''ע כתב לטעום לפניו ולא לטעום ממכיכרו
והתירוץ שחזר בו אינו מחוור בעיני כלל, ובפרט לא בהנפת יד ובפשיטות כזו גדולה!!!!
אשריך וטוב חלקך
ומ''מ בסי' קסז ציין לגר''ז ובסי' רעד ללבוש, ואתה תחזה.
 
השו"ע כתב גם בהל' בציעת הפת וגם בהל' שבת אותו הלשון
נכון
ואולי כוונתך בראיה מדברי השו"ע הוא לפסוק הלכה
גם נכון
ולא התכוונתי לשאול כיצד פוסקים אלא ביאור בדברי המשנ"ב
וזה הביאור למה נטה במסקנתו מדברי הגר''ז.
 
חזור
חלק עליון