שאלה טובה. לא יודע.
אולם לכאו' בתרמוס המערכת קצת עובדת אחרת שהמדיד הוא למעשה צינור היציאה של המים, ולעתים המים שבו עלולים להיות קרים.
ולכן לכאו' תלייה בפלוגתא של מרן והרמ"א. שהרמ"א (שיח, טו) כ', שאם לא נצטננו המים לגמרי מותר לחמם את המים. אולם השו"ע שמחמיר בכך יהיה אסור. ועי' יחו"ד (ח"ו סי' כא).
מקווה שעזרתי.
עריכה: כרגע אני קצת עייף, אך אולי ולכאו', מכיון שהמדיד נמצא בצינור היציאה - הרי אם לא יוציאו את כל המים הפושרים-חמים (שליש כוס), מיד מהמיחם ישים לב שהטמפרטורה ירדה (דהיינו, שהמים נעשו קרים), ויחמם את המים. ולפי הרמ"א - אין בעיה, שהרי המים פושרים-חמים, ואין בעיה לחמם אותם. אולם לפי מרן השו"ע לכאו' עובר על איסור דאו'.
ושוב אינני מבין זאת עד הסוף. כמה השערות.