Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
שלום רב לאוהבי תורתך
הסתפקתי האם יש להשתדל לשבת על החוף דוקא ע"ג מחצלת או כיסא נח וכו'
שהרי בסעודה מפסקת ההלכה אומרת לתת משהו שלא יהיה חיבור בין הרוח רעה שבקרקע עולם לאדם
ואף שבבית מרוצף א"צ
מ"מ בים לכאו' זו קרקע עולם ולא זהירים בזה.
שאלה יפה
אבל לכאו' הסברא אומרת שדוקא כאשר האדם לבוש ומטוהר אין ראוי שישב על קרקע עולם, משא"כ כאן שממילא הוא יצטרך ליטול ידים אחרי שיצא מהים מה אכפת לן מהטומאה הזו
ועוד שזכורני שביביע אומר הביא בשם ספר נפתלי שבע רצון שבארץ ישראל אין טומאה בקרקע
שאלה יפה
אבל לכאו' הסברא אומרת שדוקא כאשר האדם לבוש ומטוהר אין ראוי שישב על קרקע עולם, משא"כ כאן שממילא הוא יצטרך ליטול ידים אחרי שיצא מהים מה אכפת לן מהטומאה הזו
ועוד שזכורני שביביע אומר הביא בשם ספר נפתלי שבע רצון שבארץ ישראל אין טומאה בקרקע
נטילה מדין מרחץ או מדין שנגע במקום המכוסה?
אם מצד מרחץ אין שם רוח רעה ואם מצד נגע במקום מכוסה
לאחר שנכנס למים הרי שידיו נקיות
אא''כ אחר שהתלבש נגע במנעליו
או שהיות ובואתו רגע שישב הרי שנוגע במקום המכוסה אז הדין כך אף שביציאתו א''צ ליטול
אבל לכאו' הסברא אומרת שדוקא כאשר האדם לבוש ומטוהר אין ראוי שישב על קרקע עולם, משא"כ כאן שממילא הוא יצטרך ליטול ידים אחרי שיצא מהים מה אכפת לן מהטומאה הזו
צודק כבודו. עיקר הדברים הם מהחסד לאברהם, והרב נפתלי שבע רצון בא ליישב ולבאר דבריו
עי' יביע אומר חלק ה' סימן א
ומשם פתח גדול לכל הדיון כאן, אלא שכעת נשתקעתי בענין אחר ועוד חזון למועד
שאלה יפה
אבל לכאו' הסברא אומרת שדוקא כאשר האדם לבוש ומטוהר אין ראוי שישב על קרקע עולם, משא"כ כאן שממילא הוא יצטרך ליטול ידים אחרי שיצא מהים מה אכפת לן מהטומאה הזו
ועוד שזכורני שביביע אומר הביא בשם ספר נפתלי שבע רצון שבארץ ישראל אין טומאה בקרקע