לגנאי או לשבח?עזים שבאומות ישראל
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
לגנאי או לשבח?עזים שבאומות ישראל
הכל תלוי במעשיו של האדם וכמבואר בחזו"א אמונה ובטחון ש'מידות' אינם רע או טוב אלא עניין של מידה כמה ומתי משתמשים בהם. וכפי שביארו לנו בעלי השו"ע בסי' א' א'.לגנאי או לשבח?
מותר לרב שהציבור יאהב אותו יותר מידי, אבל אולי כדאי לשמור על ריחוק מעט שלא ירגישו שהם ב'רמה שלו'אסור לרב שהציבור יאהב אותו יותר מידי מישום שהוא אינו מטיל מורה על הציבור
מרן זצוק''ל פסק לא לומר תחנון?אגב יש שמועה שבהיות מרן בתל אביב אחד שאלו אם לומר הלל ותחנון ביום העצמאות ענה לו בחוכמתו תיהיה כמו בן גוריון לא אומר הלל ולא אומר תחנון....
מישהו אמר לי שהאדמו"ר מסאטמר אמר את הווארט הזה.מישהו גם אמר לי שבפרשת אמור כתוב את כל החגים. פסח, ספיה"ע, ר"ה, סוכות וכו'.
מה עם יום העצמאות?!
אלא, בסוף הפרשה נכתב: "וַיֵּצֵא בֶּן אִשָּׁה יִשְׂרְאֵלִית וְהוּא בֶּן אִישׁ מִצְרִי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּנָּצוּ בַּמַּחֲנֶה בֶּן הַיִּשְׂרְאֵלִית וְאִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי", ופשוט.
הביא זאת בנתיבי עם לגאון רבי עמרם אבורביע זצוק"לשיש להמשיך ז''ע שביום ז של פסח יחול עצמאות
י''א ז''ע שביום ז' יחול ע'רב פסח וע'רב תשעה באבז''ע שביום ז של פסח יחול עצמאות..
והקנאים יאמרו, שהסימן הראשון לט' באב, והאחרון ליום העצמאות.......ואם בווארטים עסקינן.. מובא בשו''ע תכח סעיף ג סימן לקביעת המועדים א''ת ב''ש וכו' עד ו''פ
שביום א' של פסח יחול תשעה באב וביום ב יחול שבועות וכו' ואמרו לחכם שלום זצוק''ל שיש להמשיך ז''ע שביום ז של פסח יחול עצמאות..
והשיב שכבר כתוב ולא קם ולא ז''ע ממנו..
הלכות ראש השנה למדינהא] נהגו עם הארץ להיות תולין דגל על רכביהם, שנאמר "אלה ברכב ואלה בפטישים". ואל יתבייש מפני המלעיגים. ובפרט יזהר שלא תחלש דעתו מפני העוברים ושבים, בין חרדים ובין חילונים.
ב] הקפידו המחמירים שלא לתלות דגל העשוי פלאסטיק, דאינו עומד ברוח מצויה, ובקל יתלש ממקומו ויעוף ח"ו, ובקל יכול הדגל לבא לידי בזיון ח"ו. ותורה חסה על ממונם של ישראל.
סדר מצוות המנגל
*כך הייתה מצוות המנגל ביום העצמאות:*
היו ממנים פרענק היודע סוד המינגול מבעוד מועד, והוא היה מכין עצמו לקיים מצוות הניפנוף בגיל וברעדה.
ובהגיע יום העצמאות היה מביא עמו מנגל ומניחו מימין הסועדים.
והיה שואל: "מנגל זה?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "מנגל זה?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "מנגל זה?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "בשרים אלו?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "בשרים אלו?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "בשרים אלו?"
והם עונים לו: "הן."
- "נפנף זה?"
- "הן."
- "נפנף זה?"
- "הן."
- "נפנף זה?"
- "הן."
- "יום העצמאות היום?"
- "הן."
וכך על כל שאלה 3 פעמים והם עונים לו הן.
ואם יום עצמאות מוקדם היה שואל: "יום עצמאות מוקדם היום?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "יום עצמאות מוקדם היום?"
והם עונים לו: "הן."
שואל: "יום עצמאות מוקדם היום?"
והם עונים לו: "יאללה חפרת! אנחנו רעבים!"
מי שלא עשה כל אלה לא יצא חובת היום ואלו הן:
חובת היום
*ע=* עופות.
*צ=* צלעות.
*מ=* מנגל.
*א=* אסאדו.
*ו=* וויסקי.
*ת=* תנפנף.
"נאכל לשובע".
"ועצם לא תשברו בו"?...