• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יחיד האומר יג' מידות לשים לב...

אד יעלה

Well-known member
באגרו''מ יו''ד ח''ג ועוד העירו שיחיד שאומר יג' מידות הלא לא יכול לקרוא חצי פסוק דכל פסוק דלא פסקיה משה לא פסקינן וא''כ צריך להתחיל מויעבור עד ועל שלשים ועל רבעים כי אם יגמור וינקה הלא הפסיק באמצע פסוק
וכן צריך להזהר בויהי רצון שאחר קריאת התהילים שיש שם יג מידות ויחיד הקורא לבד יזהר לקרוא כקורא בתורה וגם יזהר לגמור הפסוק וכנ''ל.
ופלא שהמשנ''ב לא הזכיר מענין גמירת הפסוק
ובתשו' רב פעלים כתב ליישב שכיון אתנחתא לכן לגבי זה זה נחשב שנגמר הפסוק ואע''פ שהאתנחתא נמצאת בוחטאה וכאשר אומר ונקה נמצא כאילו התחיל פסוק חדש והפסיק באמצע אומר הרב פעלים כיון שהתחיל רק מילה אחת אי''ז נחשב התחלה עיין חת'ס אוח סימן י' ובכל אופן צריך להזהר בתחילת הפסוק להתחיל מויעבור
וצ''ע למעשה האם אפשר לנהוג כן לכתחילה
 
חזור
חלק עליון