• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ילקוט טהרה החדש

לא התכוונתי להתבטאויות חריפות ולא באתי חלילה לקנטר
רק שידוע שמרן הראשל"צ זצ"ל כל חייו עבד על כך שהספרדים ינהגו כאגודה אחת וכפסקיו של מרן הבית יוסף
וידוע שיש הבדלי סגנון בין ששת החלקים הראשונים של יביע אומר לשאר החלקים שהכל היה כדי שתתקבל דעת מרן הבית יוסף על כל חלקי העם
וממשיך בדרכו בנו מרן הראשון לציון שליט"א כל ימיו
וביתר שאת בזמן האחרון ובפרט בילקוט טהרה החדש
שנראה בזה שהוא ראה שעכשיו כל בני התורה הולכים אחר פסקיו ולכן עמד והחזיק כנגדן לחזק שיטת מרן ודלא כמנהגים שהביאו איתם חלק מהקהילות מהגולה
כלומר לא שינה כלום ממנהגו, ולהיפך ממה שכתבת.
 
שמתי לב שאין בילקוט טהרה כמעט על הלכות וסתות, למרות שלכאורה שם זה הכי נצרך כי לא זכינו שיגיע אלינו טהרת הבית בנושא זה.
ונכון שרבים מדיני וסתות לא כ"כ מעשיים, אבל: 1. תורה היא וללמוד אנו צריכים. 2. כמדומה שגם בהלכות המעשיות חסר פירוט.
מה הטעם לכך?
 
כוונתו שאין טה"ב על זה, אבל לענ"ד אדרבה זו היתה הסיבה לכתוב רק על זה, בפרט שמרן כתב על זה והכתבים אבדו והצטער על כך מאוד, בודאי היה שמח אם בנו היה ממשיכו
ילקוט יוסף אבלות נכתב שנים רבות לפני חזון עובדיה אבלות, כך שאין לרב יצחק מניעה עקרונית לכתוב בנושא שאביו לא כתב. כך שלא הבנתי את התירוץ.
ואכן, כדברים, דווקא בנושא זה החסרון גדול יותר
 
חזור
חלק עליון