לכן שאלתי. כי כך שמעתי. (אולי אחד מחברי הפורום, שהוא זה שאמר לי את זה, יוכל להגיד מה המקור...)אבל על ברכות יש כמה חלקים אבל גם עדיין לא נראה לי שנשלח משהו לדפוס!
לכן שאלתי. כי כך שמעתי. (אולי אחד מחברי הפורום, שהוא זה שאמר לי את זה, יוכל להגיד מה המקור...)אבל על ברכות יש כמה חלקים אבל גם עדיין לא נראה לי שנשלח משהו לדפוס!
לא ירד שום ספר לדפוס. [אם כי כל העת יש בדפוס ספרים קודמים שנדפסים מחדש ללא שום הוספות].לכן שאלתי. כי כך שמעתי. (אולי אחד מחברי הפורום, שהוא זה שאמר לי את זה, יוכל להגיד מה המקור...)
כשזה יודפס, הכל יודפס ביחד או קודם חלק 1 ואח"כ חלק 2.ילקוט יוסף ברכות עדיין לא בשלבי סיום.
ומתי זה ירד לדפוס?בשבוע הקרוב בע"ה הילקוט יוסף על טהרה ישלח לעימוד.
אם זה כבר יישלח לעימוד, יש אפשרות להעלות את זה לכאן? (כמו שהעלו כאן). פשוט זה די דחוף לי...בשבוע הקרוב בע"ה הילקוט יוסף על טהרה ישלח לעימוד.
כן, אבל אני ממש צריך את זה לשבועות הקרובים...למי זה לא דחוף?!
ראשית כל שיהיה בשעה טובה בעז"ה, בניין עדי עד לגאון ולתפארת!כן, אבל אני ממש צריך את זה לשבועות הקרובים...
כן, אבל במהלך הלימוד אני רואה שינויים בין הרב דוד יוסף לטהרת הבית, וכן דברים שלא דיבר עליהם או לא הכריע ברור בטהרת הבית, ואני רוצה לדעת מה דעת הרב יצחק בעניין.ושנית, אולי תלמד בינתיים מספר 'טהרת הבית'... [ובאמת ברצינות אני שואל מה כ"כ 'דחוף', וכי לא מספיק להיכנס לחופה עם לימוד מטה"ב?!]
אדרבה, תעלה כאן את הנידונים שאתה רואה שינויים.כן, אבל במהלך הלימוד אני רואה שינויים בין הרב דוד יוסף לטהרת הבית, וכן דברים שלא דיבר עליהם או לא הכריע ברור בטהרת הבית, ואני רוצה לדעת מה דעת הרב יצחק בעניין.
בטה"ב מרן זיע"א עבר על הכל יחד עם יבלח"ט הגר"ד, לא?כן, אבל במהלך הלימוד אני רואה שינויים בין הרב דוד יוסף לטהרת הבית, וכן דברים שלא דיבר עליהם או לא הכריע ברור בטהרת הבית, ואני רוצה לדעת מה דעת הרב יצחק בעניין.
כן, אבל במהלך הלימוד אני רואה שינויים בין הרב דוד יוסף לטהרת הבית, וכן דברים שלא דיבר עליהם או לא הכריע ברור בטהרת הבית, ואני רוצה לדעת מה דעת הרב יצחק בעניין.
לא עברתי לבנתיים על הכל, אבל ממה שלמדנו בכולל בחבורה ראינו שאין דברים מפורשים נגד טה"ב, אלא דברים שאפשר לפרש בב' פנים, והרב דוד פירש כך. ולנו בחלק מהמקומות יצא כמעט מוכרח ביאור אחר או בפשט הדברים או בראיות, אבל עכ"פ לא ראיתי דברים מפורשים נגד.אדרבה, תעלה כאן את הנידונים שאתה רואה שינויים.
מי באמת מעמד למרן את הספרים כיום ? זכור לי שמרן בעצמו היה עושה זאתיש כמה וכמה כרכים. הכרך הראשון [מסימן קנח עד סימן רב] לפני עימוד עומד על 762 עמודים ויש עוד הרבה הוספות...
והכרך השני הוא 754 עמודים לפי עימוד... ויש עוד הוספות [מסימן רב עד סימן רלט].
רק שלא יחשדו בי שאני המעמד של הספרים. כי אני ממש לא... ורחוק מזה. אלא שמשום מה הקב"ה זיכני שאני יודע את כמות העמודים ב"ה...
בעיקרון לכך בעיקר התכוונתי. ולכן אני מחכה לדעת מה הרב יצחק מכריע בדברים אלו.לא עברתי לבנתיים על הכל, אבל ממה שלמדנו בכולל בחבורה ראינו שאין דברים מפורשים נגד טה"ב, אלא דברים שאפשר לפרש בב' פנים, והרב דוד פירש כך. ולנו בחלק מהמקומות יצא כמעט מוכרח ביאור אחר או בפשט הדברים או בראיות, אבל עכ"פ לא ראיתי דברים מפורשים נגד.
אבל זה עניין של כמה דברים, אז לכן אפשר ללמוד בטה"ב שרוב ככל הדברים מבוארים בו, ולדברים שפחות מבוארים או ספק, או לקיים תשועה ברוב יועץ עם ת"ח (כמו הגר"ש ללוש וכדו' מתלמידי מרן), או לחכות לילקוט טהרה [שחלק מהדברים מבוארים שם].בעיקרון לכך בעיקר התכוונתי. ולכן אני מחכה לדעת מה הרב יצחק מכריע בדברים אלו.
אב"שמי באמת מעמד למרן את הספרים כיום ? זכור לי שמרן בעצמו היה עושה זאת
רוצה לומר ????אב"ש
ממה שעברתי, אין כ"כ חלוקי דעות ביניהם, כי אם בד' מקומות. [אולי יש עוד].בעיקרון לכך בעיקר התכוונתי. ולכן אני מחכה לדעת מה הרב יצחק מכריע בדברים אלו.
הרב אבא שאולרוצה לומר ????
האמת שזה אצלי בצ"ע זה מכבר, איך אפשר לדון בזה ולהסתפק בדעת מרן רבנו זצוק"ל, שהרי הדברים מפורשים ממש בדבריו בלא כל ספק, וזה לשונו אחר האריכות (טה"ב החדש ח"ב עמ' רפז) "ונראה לי שכן עיקר להלכה ולמעשה, שכל ששכחה לבדוק קודם שקיעה, ובדקה לאחר שקיעה תוך שלש עשרה דקות וחצי, והפסיקה בטהרה, יש להקל שתספור שבעה נקיים החל מיום המחרת, מפני שיש בזה כמה ספיקות וספקי ספיקות להקל" וכו' עכ"ל. והדברים ברורים, ודוק.א. לגבי הפס"ט בביה"ש, לדעת הרב דוד אפשר רק בד' דק' ראשונות, ולדעת מרן שליט"א היינו כל הי"ג דק' וחצי, ושכן דעת מרן זיע"א.