צריך לי עיון על מרן מאור עינינו שכתב שמותר לשבת תחת סכך 'פחות מג'', והרי דעת מרן השו"ע להדיא שמותר לשבת אפילו פחות מד', ורק המ"ב הביא שיש מחמירים בין ג' לד', ומאור עינינו שליט"א לא זכר מדברי מרן השו"ע.
תשובה פשוטה, בתחילה כתב הרב שד' טפחים פסולה כמו מרן.
ואם היא פחות מד' הסוכה כשרה, אבל יהי אסור לאכול ולישון תחת הסכך הפסול.
ואח"כ כתב דין ג' שאם הסכך הפסול פחות מג' מותר כ=גם לאכול ולשון
טעות, לשיטת השו"ע (סי' תרל"ב ס"א) מותר לישון תחת סכך פסול פחות מד"ט אף אם הוא יותר מג"ט והמשנ"ב (סק"ג) כתב בשם האחרונים שביותר מג"ט אין ישנים תחתיה אע"פ שהסוכה כשירה והק"ל.
צריך לי עיון על מרן מאור עינינו שכתב שמותר לשבת תחת סכך 'פחות מג'', והרי דעת מרן השו"ע להדיא שמותר לשבת אפילו פחות מד', ורק המ"ב הביא שיש מחמירים בין ג' לד', ומאור עינינו שליט"א לא זכר מדברי מרן השו"ע.
צ"ע, שהרי קיבלנו הוראות מרן בין להחמיר ובין להקל ואפילו אלף פוסקים חולקים על מרן השו"ע אין אנו זזים מהוראותיו ימין ושמאל, שכך לימדנו מרן זצ"ל, בפרט כאן שגם המ"ב כתב להחמיר רק 'לכתחלה', ואנן יש לנו להקל בזה אף לכתחלה, ובפרט שהמחלוקת היא במצוה ולא בברכה, ולפי כללו של מרן זצ"ל מאור עינינו, יש לנו גם לברך מי שיושב בסוכה כזו.
ועכ"פ הו"ל למרן שליט"א לכתוב את עיקר הדין של מרן השו"ע, ושנכון לכתחלה להחמיר, אבל לא להביא את מרן השו"ע כלל, זהו שצע"ג.
בוודאי שהעושה כדעת מרן השו"ע יוצא ידי חובה לכתחילה רק שהמתע"ב
וכמו שמרן שליט"א כתב לחוש לדעת הראב"ד ודעימיה אבל בוודאי שלשיטתו העושה כדעת מרן יוצא ידי חובה
בוודאי שהעושה כדעת מרן השו"ע יוצא ידי חובה לכתחילה רק שהמתע"ב
וכמו שמרן שליט"א כתב לחוש לדעת הראב"ד ודעימיה אבל בוודאי שלשיטתו העושה כדעת מרן יוצא ידי חובה
צריך לי עיון על מרן מאור עינינו שכתב שמותר לשבת תחת סכך 'פחות מג'', והרי דעת מרן השו"ע להדיא שמותר לשבת אפילו פחות מד', ורק המ"ב הביא שיש מחמירים בין ג' לד', ומאור עינינו שליט"א לא זכר מדברי מרן השו"ע. הצג קובץ מצורף 26250 הצג קובץ מצורף 26251
התמיה שלך גדולה כיון שדעת רוב הראשונים שמותר לישון משלושה עד ארבעה וכמדומני שהמאירי מביא בזה מחלוקת ועוד קצת ראשונים אבל פשטות הדבר שמותר וא''כ תמוה שלא פסק כן.