O oriaz12 Member 18 אפריל 2025 #1 שלום וברכה, בילקו''י החדש בעמוד קכג כותב מו''ר מרן שליט''א שלא ישב אדם על קרקע שאינה מרוצפת. א. האם האיסור הזה אמור אף בארץ ישראל? ב. האם כשיוצאים לטיול וכד' אכן צריך להקפיד בגדר 'איסור' שלא לשבת ממש על הקרקע או שזה רק מנהג ע''פ הקבלה? תודה רבה.
שלום וברכה, בילקו''י החדש בעמוד קכג כותב מו''ר מרן שליט''א שלא ישב אדם על קרקע שאינה מרוצפת. א. האם האיסור הזה אמור אף בארץ ישראל? ב. האם כשיוצאים לטיול וכד' אכן צריך להקפיד בגדר 'איסור' שלא לשבת ממש על הקרקע או שזה רק מנהג ע''פ הקבלה? תודה רבה.
אור יעקב Active member 18 אפריל 2025 #2 oriaz12 אמר: א. האם האיסור הזה אמור אף בארץ ישראל? לחץ כדי להרחיב... כל האיסור בא מכך שאסור לילך יחף. ומרן זצוק"ל כתב להדיא שזה לא באר"י.
oriaz12 אמר: א. האם האיסור הזה אמור אף בארץ ישראל? לחץ כדי להרחיב... כל האיסור בא מכך שאסור לילך יחף. ומרן זצוק"ל כתב להדיא שזה לא באר"י.
אור יעקב Active member 18 אפריל 2025 #3 oriaz12 אמר: ב. האם כשיוצאים לטיול וכד' אכן צריך להקפיד בגדר 'איסור' שלא לשבת ממש על הקרקע או שזה רק מנהג ע''פ הקבלה? לחץ כדי להרחיב... כל האיסור בגמ' זה רק "לילך יחף" (וזה רק בחו"ל כנ"ל) אולם "לשבת" זה ע"פ הקבלה.
oriaz12 אמר: ב. האם כשיוצאים לטיול וכד' אכן צריך להקפיד בגדר 'איסור' שלא לשבת ממש על הקרקע או שזה רק מנהג ע''פ הקבלה? לחץ כדי להרחיב... כל האיסור בגמ' זה רק "לילך יחף" (וזה רק בחו"ל כנ"ל) אולם "לשבת" זה ע"פ הקבלה.
ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 18 אפריל 2025 #4 oriaz12 אמר: בילקו''י החדש בעמוד קכג לחץ כדי להרחיב... באיזה ילקו"י?
O oriaz12 Member 18 אפריל 2025 #6 תודה רבה. ודרכו של הרב יצחק בילקו"י לרשום בלשון 'אין' על דבר שהוא רק מצד הקבלה?
פ פלוני אלמוני Member 18 אפריל 2025 #7 אור יעקב אמר: כל האיסור בגמ' זה רק "לילך יחף" (וזה רק בחו"ל כנ"ל) אולם "לשבת" זה ע"פ הקבלה. הצג קובץ מצורף 32497 לחץ כדי להרחיב... מה שמואל שער אריה?
אור יעקב אמר: כל האיסור בגמ' זה רק "לילך יחף" (וזה רק בחו"ל כנ"ל) אולם "לשבת" זה ע"פ הקבלה. הצג קובץ מצורף 32497 לחץ כדי להרחיב... מה שמואל שער אריה?
ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 18 אפריל 2025 #8 פלוני אלמוני אמר: מה שמואל שער אריה? לחץ כדי להרחיב... כתב זאת. כך דרכו של הכה"ח, שכותב דבר מה ובסוף כותב את המקור. (כמו שהיום נוהגים לכתוב בסוגריים בסוף קטע מי אמרו)
פלוני אלמוני אמר: מה שמואל שער אריה? לחץ כדי להרחיב... כתב זאת. כך דרכו של הכה"ח, שכותב דבר מה ובסוף כותב את המקור. (כמו שהיום נוהגים לכתוב בסוגריים בסוף קטע מי אמרו)
ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 18 אפריל 2025 #11 oriaz12 אמר: ודרכו של הרב יצחק בילקו"י לרשום בלשון 'אין' על דבר שהוא רק מצד הקבלה? לחץ כדי להרחיב... כך היא הלשון גם ביבי"א ח"ט חיו"ד סי' ל"ט אות ב':
oriaz12 אמר: ודרכו של הרב יצחק בילקו"י לרשום בלשון 'אין' על דבר שהוא רק מצד הקבלה? לחץ כדי להרחיב... כך היא הלשון גם ביבי"א ח"ט חיו"ד סי' ל"ט אות ב':
ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 18 אפריל 2025 #12 בסי' תקנ"א סעיף י"ז כתב "טוב להחמיר": (ועיי"ש עוד בסי' תקנ"ט ס"א)