• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כולל אברכים- מה עדיף?

yossi0310

New member
שלום,
יש כולל שקיים כבר 3 שנים כל שישי לימוד של שעתיים ,17 אברכים.
יש הצעה חדשה לסגור את הכולל שישי ולפתוח כולל לילה כל החודש ל- 10 אברכים.
האם תהיה בעיה בהלכה לעשות את זה?(בגלל הורדת כמות האברכים)
 
נראה שרק על צד שהכולל ערב יתקיים שעתיים ביום אז נולד הספק כי יש פער משמעותי בכמות השעות ואז יש לדון מה עדיף מספר שעות הלימוד, או המעלה של הזמן שיש פחות תורה בעולם וכו'
 
כולל לילה זה בדר"כ מחצות עד הנץ. להבנתי, לא פחות מארבע שעות בלילה ולפעמים יותר.
אם יש יותר שעות לימוד בוודאי שכולל לילה עדיף.
בתוספת למעלה האדירה של לימוד בלילה ותיקון חצות.
נראה כדאי יותר.
 
תראה מחשבון פשוט עולה, שכולל ערב לומדים בו שעה וחצי, כפול כ20 יום בחודש, כפול 10 אברכים, יוצא כ250 שעות לימוד בכולל ערב, מאידך בכולל יום שישי שבו לומדים כשעתים לימוד, כפול 4, יוצא לאברך 8 שעות בחודש, כפול 17 אברכים יוצא 136 שעות.

א"כ פשוט שכדאי להרבות תורה בעם ישראל בריבוי השעות, והדבר יוצא כמעט כפול, אבל למעשה כדאי לשאול אדם גדול באמת.

בהצלחה.
 
אם כי שיש בזה ריבוי תורה כמו שכ' חו"ר הפורום אך מאידך יש בזה מיעוט באברכים וידועים דברי הרמב"ם פ"ג דאבות הכל לפי רוב המעשה, ועוד שפעמים המאתיים- שלש מאות הללו זה הלחם של האברכים, לכן כדאי מאוד לעשות דעת תורה וכמ"ש כאן
 
שלום,
יש כולל שקיים כבר 3 שנים כל שישי לימוד של שעתיים ,17 אברכים.
יש הצעה חדשה לסגור את הכולל שישי ולפתוח כולל לילה כל החודש ל- 10 אברכים.
האם תהיה בעיה בהלכה לעשות את זה?(בגלל הורדת כמות האברכים)
אשרי הדור שאלו השאלות
אבל חושבני ששאלה כזו צריכה הכרעה של דעת תורה אמיתית
כיון שיכול לגרום לרפיון לחלק מהאברכים המפוטרים...
ולא הכרעה של ניקים למיניהם כמוני...
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון