לכבוד הרב
@יהודה מ. שליט"א
רק אציין, שלפעמים אפילו הבעל פטור מכיבוד אב, במקום שזה מפריע לאשתו, עי' בשו"ע אה"ע
(סי' ע"ד סעי' י'), וז"ל:
וְכֵן הִיא שֶׁאָמְרָה: אֵין רְצוֹנִי שֶׁיָּבוֹאוּ לְבֵיתִי אָבִיךָ וְאִמְּךָ אַחֶיךָ וְאַחְיוֹתֶיךָ, וְאֵינִי שׁוֹכֶנֶת עִמָּהֶם בְּחָצֵר אֶחָד, מִפְּנֵי שֶׁמְּרֵעִין לִי וּמְצֵרִין לִי, שׁוֹמְעִין לָהּ.
הגה: וְדַוְקָא שֶׁנִּרְאֶה בְּבֵית דִּין שֶׁיֵּשׁ מַמָּשׁ בִּדְבָרֶיהָ, שֶׁהֵם מְרֵעִין לָהּ וְגוֹרְמִין קְטָטָה בֵּינָהּ לְבַעֲלָהּ; אֲבָל בְּלָאו הָכִי, אֵין שׁוֹמְעִין לָהּ, דְּהָא הַמָּדוֹר אֵינָהּ שֶׁלָּהּ רַק שֶׁל בַּעֲלָהּ
(הַמַּגִּיד מִשְׁנֶה פֶּרֶק י''ג דְּאִשּׁוּת). וְנוֹהֲגִין לְהוֹשִׁיב עִמָּהֶם אִישׁ אוֹ אִשָּׁה נֶאֱמָנִים, וְתָדוּר עִמָּהֶם עַד שֶׁיִּתְבָּרֵר עַל יְדֵי מִי נִתְגַּלְגֵּל הָרִיב וְהַקְּטָטָה:
מקור דברי השו"ע הם מהרמב"ם פי"ג הי"ד מאישות והובא בטור, ועי' פת"ש שם.
ויל"ד בזה, מדוע יפטר מכיבוד או"א, בגלל שאשתו לא מסתדרת איתם, והרי לא מדובר שמכים אותה וכד', אלא נניח מעירים לה וכד', וא"כ מדוע יפטר מכיבוד או"א בשביל זה,