הרב עובדיה ביבי"א ח"ג ס' ל ויחו"ד (א ס' לד) התיר לכבות את הגז ביו"ט ע"י שימלא קומקום מים ויגלשו המים ואח"כ יכין מזה תה או קפה.
הנה יש לשאול הרי מבואר בש"ע ס' תקג שאסור לעשות הערמה כדי לבשל ביו"ט. שאם מבשל אחר סעודה אפילו שאוכל מהתבשיל, אסור. ועוד שנחלקו האחרונים כשמבשל בבוקר לצורך הלילה ואוכל ממנו מעט, והמשנ"ב סק"ז כתב שנוהגים להתיר ואין למחות בידם. הא אם מבשל אחר הסעודה לכ"ע אסור.
ואף אם נאמר ששתיה שאני וכל היום ראוי לשתיה, מ"מ כאן יש מים שנשפכים והם התבשלו שלא לצורך שתיה כלל.
ובפרט מש"כ בילקו"י יו"ט (עמ' תלח) שאם לא נכבה הגז יכול להוסיף סודה לשתיה. קצת תמוה, הרי זה ודאי הערמה ועוד מי ישתה תה או קפה עם סודה?
הנה יש לשאול הרי מבואר בש"ע ס' תקג שאסור לעשות הערמה כדי לבשל ביו"ט. שאם מבשל אחר סעודה אפילו שאוכל מהתבשיל, אסור. ועוד שנחלקו האחרונים כשמבשל בבוקר לצורך הלילה ואוכל ממנו מעט, והמשנ"ב סק"ז כתב שנוהגים להתיר ואין למחות בידם. הא אם מבשל אחר הסעודה לכ"ע אסור.
ואף אם נאמר ששתיה שאני וכל היום ראוי לשתיה, מ"מ כאן יש מים שנשפכים והם התבשלו שלא לצורך שתיה כלל.
ובפרט מש"כ בילקו"י יו"ט (עמ' תלח) שאם לא נכבה הגז יכול להוסיף סודה לשתיה. קצת תמוה, הרי זה ודאי הערמה ועוד מי ישתה תה או קפה עם סודה?