• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

כיצד הייתם מגדירים מניין בני תורה

מנין בני תורה זה קיבוץ של אנשים שהסירו מעצמם אחריות על הכלל, נותנים 'לעמך' להמשיך להתבוסס בבינוניות, במקום להיות ביחד ולרומם אותם.
בעל בית שמתפלל ושייך לבית כנסת שיש בו ציבור גדול של בני תורה זה מחייב אותו להתרומם, הילדים שלו ייראו אחרת, וכו.
לצערנו במנייני בני תורה דואגים להרחיק את הבעלי בתים בכל דרך אפשרית, וכך הם נשארים בבתי כנסת שלהם שמוגדרים מלכתחילה 'לעמך'.
 
בעל בית שמתפלל ושייך לבית כנסת שיש בו ציבור גדול של בני תורה זה מחייב אותו להתרומם, הילדים שלו ייראו אחרת, וכו.
הבעיה מתחילה שהבעלי בתים לפעמים שוכחים את מקומם ביחס לאברכים,
ולפעמים רוצים שאברכים יתרוממו לכיוונם, ואז הילדים של האברכים נראים אחרת....
ועם כל זה אני מסכים מאוד עם הדברים שאמרת-שיש הפסד שהאברכים לא יורדים לעם, ולפעמים (!) מתנשאים וכו' בזמן שיכולים להועיל מאוד וכפי שהיה מרן זצ"ל מורה השכם והערב ללמד את העם שבשדות (ל"ד שדות..)
אבל עדיין כל ביהכנ"ס לגופו וכל אברך לפי ענינו וילדיו
 
מנין בני תורה זה קיבוץ של אנשים שהסירו מעצמם אחריות על הכלל, נותנים 'לעמך' להמשיך להתבוסס בבינוניות, במקום להיות ביחד ולרומם אותם.
בעל בית שמתפלל ושייך לבית כנסת שיש בו ציבור גדול של בני תורה זה מחייב אותו להתרומם, הילדים שלו ייראו אחרת, וכו.
לצערנו במנייני בני תורה דואגים להרחיק את הבעלי בתים בכל דרך אפשרית, וכך הם נשארים בבתי כנסת שלהם שמוגדרים מלכתחילה 'לעמך'.
ומצד שני, חייך קודמים!
 
ומצד שני, חייך קודמים!
יש מח' אחרונים אם וכמה אומרים חייך קודמים ברוחניות וגם מרן זצ"ל התייחס לזה (לא זוכר כעת איפה בדיוק אבל זכור לי שהיה התייחסות לנידון זה גם באגרת לבני תורה של מרן הראשל"צ)
א"כ זה לא כ"כ החלטי, והדרינן לכללא קמייתא:
כל ביהכנ"ס לגופו וכל אברך לפי ענינו וילדיו
 
לא זכיתי להבין דברי קדשך, אם הציבור לא בקטע של המקאמים מה צריך שהחזן יתפלל במקאם? אני אומר לך מהנסיון שזה רק מעצבן אותם כי לא מבינים, לפעמים אני עולה חזן בשבת אלה שמבינים במקאמים באים להודות ולפרגן ואלה שלא מבינים עושים פרצופים מה אתה מואזין?
לא דיברתי על חזן שמראה את יכולותיו במקאמים שזה באמת טורח על הציבור (לפעמים) אלא על חזן שמבין ומנעים את התפילה
 
חזור
חלק עליון