כל תורה שאין בה כדי ללמד אינה תורה

לא ידוע
אבל מצינו בסנהדרין (צט.) כל הלומד תורה ואינו מלמדה בכלל דבר ה' בזה
ובכלל ידוע שזהו אחד ממ"ח הקניינים (קנין מד) שהתורה נקנית בהם, עי' אבות פ"ו מ"ו ובמפרשים שם
 
ייש"כ גם הציטוט מסנהדרין עוזר לי, אך נראה לי שמצאתי כוונתי
במד"ר שה"ש פרשה ח' פס' י"ב סי' א'
וז"ל: כרמי שלי לפני וגו' וכו' רבי אלכסנדרי אמר אין הרב נוטל שכר על תלמודו עד שישלימנו לאחרים, מה טעם, האלף לך שלמה
היינו שאינה תורה מושלמת אם אינה מעבירה לאחרים, השאלה אם זה באמת הפשט
 
חזור
חלק עליון