תלמיד מר"ן
Active member
את אחיי אנוכי מבקש
ביקשו חלק מחברי הפורום לעלות סקר כמו מי אתם פוסקים
ביקשו חלק מחברי הפורום לעלות סקר כמו מי אתם פוסקים
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
נ"ל שכבודו שכח את השו"ע.את אחיי אנוכי מבקש
ביקשו חלק מחברי הפורום לעלות סקר כמו מי אתם פוסקים
לכל פוסק יש בדר"כ את הקו המנחה איך פוסקים הלכה אנו דנים על קו פסיקה ולא על דינים פרטים שיכול לצאת לא כאותו פוסק.כבודו שכח לציין שיש אנשים שהם לא משוגעים ולא בוחרים לעצמם פוסק כאילו זה קבוצת כדורגל
גם השו"ע לא הלך לפי פוסק אחד אלא בכל דבר מה שיצא לו גם פה אפשר ללמוד את הענין ולפסוק
כל פעם לפי פסק אחר יש רק שני מגזרים שחיים בטעות שתמיד חיב לפסוק לפי אותו פוסק
החזאונישניקים וחסידי מרן
כי זה תרתי דסתרי.למה אין אופציה ע"פ מרן זצ"ל והגר"ד יוסף???
כמובן, מרן הראש"ל שליט"א הרב יצחק יוסף. (אתה שואל ברצינות או סתם מיתמם?...)ואם אני בוחר באופציה הראשונה אז מי הכוונה בנו?????
לכאו' זה הכוונה באפשרות של "כמו פוסקי ספרד אחרים".ומה עם הרב מלכא שליט"א?
למה?כי זה תרתי דסתרי.
ממ"נ, אם כשנחלקו אתה הולך כמו מרן זצ"ל, אז אתה בעצם כמו מרן הראש"ל שליט"א, ואם כשנחלקו אתה הולך כמו הרב דוד, אז זו בדיוק האפשרות השניה.למה?
ברוב המקמות לא נכון ואני הולך כמו מרןן זצ"ל ובנו הגר"ד נטו ובמקומות שנחלקו ע"פ רובא זה כמרן זצ"ל אלא"כ יש דין סב"ל וכו' להחמיר ודאי כדעת המחמירה וכו'
בעצם שהולכים כמו מרן זצ"ל רק שחוששים לשיטת הרב דוד, ואם הם חולקים ולא שייך סב"ל או חומרא הולכים כמרן זצ"ל.כוונתי שבמקום שהרב דוד מחמיד יותר מדעת אביו זצ"ל הולכים כמותו וגם במקום שיש חשש סב"ל הולכים כמותו וזה ההבדל
אז למה לא לקרוא לזה פשוט שהולכים כמו הגר"ד?!ולא מצאתי כמעט מקרה שהגר"ד חולק על מרן זצ"ל שאינו סב"ל או מחמיר (כלומר שמקל נגד מרן זצ"ל)
משא"כ הגר"מ מאזוז הגר"מ לוי הרב מלכא הגרב"צ אבא שאול ועוד
אה"נ.אז למה כת"ר אומר שהולך כדעת מרן זצ"ל ובנו שליט"א??? הרי מספיק לומר כדעת רבינו הגדול שליט"א ?????????