• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כמו מי אתם פוסקים?

כמו מי אתם פוסקים?

  • כמן מרן זצ"ל ובנו שליט"א

  • כמו הרה"ג דוד יוסף שליט"א

  • כמו הגרב"צ זצ"ל

  • כמו הרב משה לוי זצ"ל

  • כמו הרב נאמ"ן שליט"א

  • כמו פוסקי אשכנז

  • כמו פוסקי ספרד אחרים

  • כמו הבן איש חי


תוצאות ניתנות לצפייה רק לאחר ההצבעה.
כבודו שכח לציין שיש אנשים שהם לא משוגעים ולא בוחרים לעצמם פוסק כאילו זה קבוצת כדורגל
גם השו"ע לא הלך לפי פוסק אחד אלא בכל דבר מה שיצא לו גם פה אפשר ללמוד את הענין ולפסוק
כל פעם לפי פסק אחר יש רק שני מגזרים שחיים בטעות שתמיד חיב לפסוק לפי אותו פוסק
החזאונישניקים וחסידי מרן
 
כבודו שכח לציין שיש אנשים שהם לא משוגעים ולא בוחרים לעצמם פוסק כאילו זה קבוצת כדורגל
גם השו"ע לא הלך לפי פוסק אחד אלא בכל דבר מה שיצא לו גם פה אפשר ללמוד את הענין ולפסוק
כל פעם לפי פסק אחר יש רק שני מגזרים שחיים בטעות שתמיד חיב לפסוק לפי אותו פוסק
החזאונישניקים וחסידי מרן
לכל פוסק יש בדר"כ את הקו המנחה איך פוסקים הלכה אנו דנים על קו פסיקה ולא על דינים פרטים שיכול לצאת לא כאותו פוסק.
 
למה אין אופציה ע"פ מרן זצ"ל והגר"ד יוסף???
ואם אני בוחר באופציה הראשונה אז מי הכוונה בנו?????
האם הכוונה הגר"ד הנ"ל או שמה הגר"י שליט"א או שמה בכלל הגר"י זצ"ל תנמקו
ותוסיפו בא"ח, כה"ח, מנהיגי אחינו המרוקאים, הרב רצאבי.
ומה עם הרב מלכא שליט"א?
 
למה אין אופציה ע"פ מרן זצ"ל והגר"ד יוסף???
כי זה תרתי דסתרי.
ואם אני בוחר באופציה הראשונה אז מי הכוונה בנו?????
כמובן, מרן הראש"ל שליט"א הרב יצחק יוסף. (אתה שואל ברצינות או סתם מיתמם?...)
ומה עם הרב מלכא שליט"א?
לכאו' זה הכוונה באפשרות של "כמו פוסקי ספרד אחרים".
 
כי זה תרתי דסתרי.
למה?
ברוב המקמות לא נכון ואני הולך כמו מרןן זצ"ל ובנו הגר"ד נטו ובמקומות שנחלקו ע"פ רובא זה כמרן זצ"ל אלא"כ יש דין סב"ל וכו' להחמיר ודאי כדעת המחמירה וכו'
ומצאי בכמה דמקומין שגם מרן הראש"ל חולק על אביו
ואני (כמעט) בטוח שה5 שהולכים כדעת מו"ר הגר"ד יוסף ולא כדעת רבינו הגדול שליט"א הם הולכים ברוב פסקיהם כמרן זצ"ל
 
למה?
ברוב המקמות לא נכון ואני הולך כמו מרןן זצ"ל ובנו הגר"ד נטו ובמקומות שנחלקו ע"פ רובא זה כמרן זצ"ל אלא"כ יש דין סב"ל וכו' להחמיר ודאי כדעת המחמירה וכו'
ממ"נ, אם כשנחלקו אתה הולך כמו מרן זצ"ל, אז אתה בעצם כמו מרן הראש"ל שליט"א, ואם כשנחלקו אתה הולך כמו הרב דוד, אז זו בדיוק האפשרות השניה.
האפשרות השניה לא באה לאפוקי מדעת מרן זצ"ל, אלא לפרש שבמקום שחולקים הולך כמו הגר"ד.
 
כוונתי שבמקום שהרב דוד מחמיד יותר מדעת אביו זצ"ל הולכים כמותו וגם במקום שיש חשש סב"ל הולכים כמותו וזה ההבדל
בעצם שהולכים כמו מרן זצ"ל רק שחוששים לשיטת הרב דוד, ואם הם חולקים ולא שייך סב"ל או חומרא הולכים כמרן זצ"ל.
מעניין...
 
ולא מצאתי כמעט מקרה שהגר"ד חולק על מרן זצ"ל שאינו סב"ל או מחמיר (כלומר שמקל נגד מרן זצ"ל)
משא"כ הגר"מ מאזוז הגר"מ לוי הרב מלכא הגרב"צ אבא שאול ועוד
אז למה לא לקרוא לזה פשוט שהולכים כמו הגר"ד?!
 
אז למה כת"ר אומר שהולך כדעת מרן זצ"ל ובנו שליט"א??? הרי מספיק לומר כדעת רבינו הגדול שליט"א ?????????
אה"נ.
בסקר יש אפשרות שהולכים לגמרי כמו מרן זצ"ל, ולזה קראו "מרן זצ"ל ובנו שליט"א" ויש אפשרות שהולכים כמו מרן זצ"ל ומחמירים (?) כמו הרב דוד, ולזה קראו "כמו הרה"ג דוד יוסף שליט"א".
 
חזור
חלק עליון