יב המשהה חמץ בפסח בביתו עובר בב' לאוין בל יראה ובל ימצא אולם אין לוקין על לאוין אלו דבל יראה ובל ימצא לפי שאין לוקין על לאו שאין בו מעשה אבל אם קנה חמץ בפסח או עשה עיסה ונתן בה שאור וחימץ את העיסה בפסח לוקה שהרי עשה מעשה
יב המשהה חמץ בפסח בביתו עובר בב' לאוין בל יראה ובל ימצא אולם אין לוקין על לאוין אלו דבל יראה ובל ימצא לפי שאין לוקין על לאו שאין בו מעשה אבל אם קנה חמץ בפסח או עשה עיסה ונתן בה שאור וחימץ את העיסה בפסח לוקה שהרי עשה מעשה
נשמח מי שיוכל להעלות לכאן את ההסרטה בוידאו-בתיקיה דחוסה. @בנימין לוריא או מישהו אחר
ולגבי השאלה איזה קטע זה בילקו"י, זה בהל' פסח, והביא את מח' רש"י והתוס' בפסחים ב. מה הטעם לבדיקת חמץ האם מחשש שיעבור בב"י וב"י או שמא יאכל את החמץ בפסח.