• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כתיבת סתם עם מתכת

יש באוצר החכמה קונטרס, איני זוכר שמו ואת שם מחברו, שהאריך על הנושא הזה טובא והסיק להתיר לכתחילה לכתוב בקולמוס מתכת,
ובסוף הביא את חתימת מרן הראשון לציון שליט"א שמסכים עמו.
אם אני זוכר נכון - אפשר לכתוב בשם הספר "נירוסטה", אולי.
וחוץ מזה, ידוע אצל כל הסופרים, תשאלו את מי שאתם מכירים, שאצלנו הספרים כלל לא היה מנהג של נוצה, היה מנהג בקנה שמקור הדבר בגמרא מפורשת (תענית כ ע"ב). וגם אצל האשכנזים, כל הצורך בנוצה הוא רק כדי לא לזוז מהמנהג שלהם, בלי מקור מיוחד.
 
1699530321167.png
שות הראשל וס' ילקוי במהדורה שהבאתי ממנה יצא לאחר שהיה הרב הראשי וזה החתימה בס' המצורף טרם
 
ואז אולי י''ל שחזר בו או עכ''פ זה רק יש ע''מ לסמוך ולא לכתחילה
כי אם זה כמו ההסכמה הנ''ל מדוע לא שינה בילקוי שהוציא לפני כמה שנים?
 
נערך לאחרונה:


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון