• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לא ירבה לו סוסים, אי יל"ד באי עביד לא מהני

גרינפלד

Well-known member
הנה דן המנ"ח לגבי לא ירבה לו נשים שנימא שהקידושין לא חלו משום אי עביד לא מהני, ויל"ד אי גם בלא ירבה לו סוסים כן, ובפשוטו משמע שאינו כן. שו"ר בס' המפתח על הרמב"ם הלכות מלכים שמצויין לישועות מלכו כתבים סי' יז-יח, ובסי' יז כתב שלא ירבה לו נשים יתכן שלומדים משאר חייבי לאוין שחלים הקידושין, ובסוסים יל"ע, ובסוף סי' יח כתב שכיון שכתוב בתורה הטעם י"ל דמהני.​
 
נערך לאחרונה:
הנה דן המנ"ח לגבי לא ירבה לו נשים שנימא שהקידושין לא חלו משום אי עביד לא מהני, ויל"ד אי גם בלא ירבה לו סוסים כן, ובפשוטו משמע שאינו כן. שו"ר בס' המפתח על הרמב"ם הלכות מלכים שמצויין לישועות מלכו כתבים סי' יז-יח, ובסי' יז כתב שלא ירבה לו נשים יתכן שלומדים משאר חייבי לאוין שחלים הקידושין, ובסוסים יל"ע, ובסוף סי' יח כתב שכיון שכתוב בתורה הטעם י"ל דמהני.
לא זכיתי להבין ההשוואה, דבשלמא בריבוי נשים יש לדון דאי עביד לא מהני, מחמת שקידושין הינן "חלות", משא"כ בסוסים שהוא מציאות.
 
לא זכיתי להבין ההשוואה, דבשלמא בריבוי נשים יש לדון דאי עביד לא מהני, מחמת שקידושין הינן "חלות", משא"כ בסוסים שהוא מציאות.
ישועות מלכו הבין שהאיסור הוא לקנות.
 
חזור
חלק עליון