א.א
Well-known member
כתב מרן הגר"ע בחזו"ע תעניות עמוד רכד
שלא להסתפר ערב שבת חזון ומקורו מהב"י שהיבא הא"ח
וזה צ"ע דהא הב"י הביא את הכל בו [שזה הא"ח וכתבו אותו דבר] אך כוונת הכל בו אך עשבוע שלפני שבוע שחל בו ולא ערב שבת חזון וצ"ע
ומצרף
בית יוסף אורח חיים סימן תקנא אות ד (א) ד"ה כתב הכל
ד (א) כתב הכל בו (סי' סב כה ע"ג) אין איסור לספר אלא אותה שבת בלבד עד התענית ולפני אותה שבת מותר מכל מקום מנהג הזקנים שלא להסתפר כלל לפני אותה שבת כדי שיכנסו ליום התענית כשהם מנוולים וגוערין מאד למי שיספר עד כאןה:
ספר כלבו סימן סב
שבת שחל תשעה באב להיות בתוכה אסור לספר ולכבס אפילו לכבס ולהניח עד אחר תשעה באב ולא בגדי המלבושין בלבד אסורין לכבס אלא אפילו הסדינין והמפות הגדולות והקטנות ואפילו כלי פשתן, מיהו לכבס ולהניח מותר ואפילו לגהץ לדעת הר"ם ז"ל ויש סוברים להתיר אפילו לכבס וללבוש ככבוס שלנו, והכבוס יש מפרשים אותו במים קרים בלא אפר, והגהוץ הוא שריית הבגדים בחמין עם האפר שהוא ממרקן יפה ואנו אין לנו לגהץ על הדרך הזה בשבת שחל תשעה באב להיות בתוכה אחר שרוב הנאת כבוס שלנו בבגדי מלבושינו ובגדי מטותינו על הדרך הזה ואין אסור לספר ולכבס אלא אותה שבת בלבד ולא כל אותה שבת אלא עד התענית, ולפני אותה שבת מותר, מכל מקום מנהג הזקנים שלא להסתפר כלל לפני אותה שבת כדי שיכנסו ליום התענית כשהם מנוולין
וגוערין מאד במי שיספר, וכתב ה"ר יצחק ז"ל שבת שחל תשעה באב להיות בתוכה אסור לספר ולכבס, ומסיק רביעי שלאחריה מותר ומסיק חל להיות בערב שבת שמותר לספר ולכבס בחמישי מפני כבוד השבת.
ובאמת המקור הוא מועד לכל חי אך הוא לא כתב שזה הכל בו אלא כתב ועיין בכל בו וצ"ע
אשמח מאוד ליישוב


שלא להסתפר ערב שבת חזון ומקורו מהב"י שהיבא הא"ח
וזה צ"ע דהא הב"י הביא את הכל בו [שזה הא"ח וכתבו אותו דבר] אך כוונת הכל בו אך עשבוע שלפני שבוע שחל בו ולא ערב שבת חזון וצ"ע
ומצרף
בית יוסף אורח חיים סימן תקנא אות ד (א) ד"ה כתב הכל
ד (א) כתב הכל בו (סי' סב כה ע"ג) אין איסור לספר אלא אותה שבת בלבד עד התענית ולפני אותה שבת מותר מכל מקום מנהג הזקנים שלא להסתפר כלל לפני אותה שבת כדי שיכנסו ליום התענית כשהם מנוולים וגוערין מאד למי שיספר עד כאןה:
ספר כלבו סימן סב
שבת שחל תשעה באב להיות בתוכה אסור לספר ולכבס אפילו לכבס ולהניח עד אחר תשעה באב ולא בגדי המלבושין בלבד אסורין לכבס אלא אפילו הסדינין והמפות הגדולות והקטנות ואפילו כלי פשתן, מיהו לכבס ולהניח מותר ואפילו לגהץ לדעת הר"ם ז"ל ויש סוברים להתיר אפילו לכבס וללבוש ככבוס שלנו, והכבוס יש מפרשים אותו במים קרים בלא אפר, והגהוץ הוא שריית הבגדים בחמין עם האפר שהוא ממרקן יפה ואנו אין לנו לגהץ על הדרך הזה בשבת שחל תשעה באב להיות בתוכה אחר שרוב הנאת כבוס שלנו בבגדי מלבושינו ובגדי מטותינו על הדרך הזה ואין אסור לספר ולכבס אלא אותה שבת בלבד ולא כל אותה שבת אלא עד התענית, ולפני אותה שבת מותר, מכל מקום מנהג הזקנים שלא להסתפר כלל לפני אותה שבת כדי שיכנסו ליום התענית כשהם מנוולין
וגוערין מאד במי שיספר, וכתב ה"ר יצחק ז"ל שבת שחל תשעה באב להיות בתוכה אסור לספר ולכבס, ומסיק רביעי שלאחריה מותר ומסיק חל להיות בערב שבת שמותר לספר ולכבס בחמישי מפני כבוד השבת.
ובאמת המקור הוא מועד לכל חי אך הוא לא כתב שזה הכל בו אלא כתב ועיין בכל בו וצ"ע
אשמח מאוד ליישוב


נערך לאחרונה על ידי מנחה: