• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לברך על טבילה בתוך חדר הטבילה היתכן ?

לא הבנתי דבריך
כאן זה מקווה נשים ושם הם מברכות רגע לפני הטבילה
איך מותר?
ע"י כיסוי, כמבואר בשו"ע יו"ד סי' ר' [ובט"ז שם הביא חילוק בין איש לאישה, והאם כיסוי במים מועיל]
ואגב יש כמה שיטות איפה מברכות
לשו"ע כשעומדת בחלוקה קודם שמברכת, ועי' רמ"א ובא"ח, ואכמ"ל
-נראה לי צריך להעביר לקבוצה הסגורה-
 
לא הבנתי דבריך
כאן זה מקווה נשים ושם הם מברכות רגע לפני הטבילה
איך מותר?
ע"י כיסוי, כמבואר בשו"ע יו"ד סי' ר' [ובט"ז שם הביא חילוק בין איש לאישה, והאם כיסוי במים מועיל]
ואגב יש כמה שיטות איפה מברכות
לשו"ע כשעומדת בחלוקה קודם שמברכת, ועי' רמ"א ובא"ח, ואכמ"ל
-נראה לי צריך להעביר לקבוצה הסגורה-
עיין שכתב במפורש שאין לברך בחדר טבילה כלל וצריכים לברך בחדר סמוך אז למה להכשיל את מי שלא יודעת
על סמך המנהג.
מנהג אותיות גיהנם
 
ידועה הבעיה בכמה מקוואות בארץ. וכנגד מרן זיע"א מפורש.
אגב, הבעיה לא שהם מכשילים עם הברכות שם בנוסח התלוי על הקיר. אלא גם מי שכן יודעת הלכה ורוצה לברך כמנהג מרן זיע"א בחדר סמוך, לא תמיד יש מקום כזה....
 
נו וזה סיבה להמשיך לשתוק מנהג של טעות ושיבוש נגד ההלכה יש מי שחולק על כך שמותר לברך בבית טבילה בקשה יעלה ויבא
זו מחלוקת. והמקוה שייך לטובלות מכל המינים ומכל הסוגים ולכן מאפשרים זאת לנוהגות לברך בבור הטבילה.
 
בטהרת הבית הל' טבילה מפורש כרגע הספר לא לידי להביא לך מקור מדויק אבל זה פשוט מי מתיר לברך בבית טבילה בפרט שהמים חמים
שם רק כתוב לא לברך בתוך המקוה היות והוא חם והוי כדין בית המרחץ, אך בנדו"ד זה מחוץ למקווה ושם המקום נקי ביותר איני יודע אם שייך להביא ראייה מדברי מרן זיע"א
 
בטהרת הבית הל' טבילה מפורש כרגע הספר לא לידי להביא לך מקור מדויק אבל זה פשוט מי מתיר לברך בבית טבילה בפרט שהמים חמים
כשאין איפה לברך (בחדר ההכנות ודאי אי אפשר, יש שם שירותים) אז מברכים בחדר הטבילה. המקווה היום נקי הרבה יותר מפעם.
 
כי בילקוט טהרה עמ' תקעח ובמכתבי הלכה מכתב צז שגם בזמנינו שהמקווה נקי לחלוטין והמים חמים לא לברך בבית טבילה ע''ש
שוב פעם, אם יש אפשרות לברך במסדרון אה"נ. אבל כיום המקוואות החדשים נבנים שהיציאה מחדר ההכנה ישר לחדר הטבילה. ומה יעשו? היכן יברכו?
שהמקווה נקי ובכ"ז לא יברכו שם, זה נכתב ע"י מרן זיע"א לפני 15 שנה. מאז דברים השתפרו.
 
שוב פעם, אם יש אפשרות לברך במסדרון אה"נ. אבל כיום המקוואות החדשים נבנים שהיציאה מחדר ההכנה ישר לחדר הטבילה. ומה יעשו? היכן יברכו?
אז קודם כל הטענה שלי למה עושים כך לכתחילה
דבר שני אז מה נעשה נגד ההלכה כתוב במפורש בספרי הרב לא לברך אז מה נעשה אם יש לך מקור בספרי הרב להתיר אדרבה יביא כת''ר
 
חזור
חלק עליון