amit26
Well-known member
מועדים לשמחה ! עלתה לי שאלה על שיטתנו (הספרדים)- למה לא לברך לישב בסוכה על מזונות כבר משיעור כביצה, שהרי יש פה ספק ספיקא- שמא הלכה כרוב הראשונים שעל כל ישיבה בסוכה מברכים, ואם תגיד שלא ורק על אכילה, אז אולי אכילת מזונות כביצה היא אכילה חשובה ( רואים שכך הלכה שהרי אסור לאכול יותר מזה מחוץ לסוכה) ואם נאמר שלא עושים ס"ס בברכות, אז הכלל אומר שבס"ס בברכות כשהמצווה היא מהתורה כן מברכים
(לדוגמא מסתפק אם ספר אתמול העומר, ס"ס במצווה שיש אומרים שהיא מהתורה, ושפיר דמי לברך)
(לדוגמא מסתפק אם ספר אתמול העומר, ס"ס במצווה שיש אומרים שהיא מהתורה, ושפיר דמי לברך)