• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

להביא פרוסת לחם לתינוק?

עלי תמר מסכת כתובות פרק ד הלכה ח
ובפרשת ויגש מ"ז י"ב, ויכלכל יוסף את אביו ואת אחיו ואת כל בית אביו לחם לפי הטף. והנה במדרש הגדול שם לחם לפי הטף שהוא מבזבז יותר ממה שהוא אוכל לכך נאמר לחם לפי הטף שנתן להם בעין טובה, וכ"ה במדרשי לק"ט ושכל טוב, וכ"ה בב"ר כת"י הוצאת טהעדור, לחם לפי הטף הדא אמרה שהטף מבזבז חומש.
 
פשיטא שצריך להיזהר בזה, עי' בשו"ת ודרשת וחקרת (ח"ג סי' א). והעצה לתת לו בתוך צלחת על הרצפה, ואם התינוק יפורר בעצמו אח"כ מחוץ לצלחת, יזהר שלא לדרוך על הפירורים של הלחם.
אך לענין איסור בל תשחית אין איסור, ומותר, כך מבואר בספר ברכת השם (עמוד ער). וסברתו שזוהי דרך אכילתו שדרכו למאס חלק מהאוכל שלפניו בדרך אכילתו, הובא להלכה בספר ידי כהן (ביזוי אוכלים עמוד לט) "מותר לתת פת ושאר מאכלים לקטנים, אע"פ שדרכם לפורר חלק מהאוכל שלא לצורך".
 
חזור
חלק עליון