מישהו שאל אותי, שהוא מתפלל עם אשכנזים בשבת בבוקר, והם אומרים בתפילת שחרית של שבת קדושה יותר ארוכה משלנו, ושאל אם יכול להוסיך את מה שהם אומרים ולומר יחד איתם.
אמרתי לו שבעיקרון אע"פ שהם אומרים "נקדש" וכו', הוא אומר "נקדישך", וכמבואר ביבי"א ח"ו סי' י' אות ד', וכן ביחו"ד ח"ג סי' ו'.
אך הוא שאל אם הוא בכל זאת רוצה להוסיף ולומר איתם, ואפי' את ההתחלה יאמר "נקדישך ונעריצך" ורק אחרי "ברוך כבוד" רוצה להוסיף "ממקומך מלכנו תופיע" וכו', האם יש בדבר בעיה.
מסברא נ"ל לומר שאין בעיה, ואולי גם בצירוף מש"כ מרן בשו"ע בסי' קכ"ה ס"א, שכלל לא אומרים "נקדישך ונעריצך", נ"ל שלא אמור להיות בעיה אם יאמר כמותם, וכי ממה נחשוש? משיחה בטילה בשעת החזרה? מהפסק באמצע הקדושה? נראה לי שאין בעיה בדבר.
מה דעתכם?
אמרתי לו שבעיקרון אע"פ שהם אומרים "נקדש" וכו', הוא אומר "נקדישך", וכמבואר ביבי"א ח"ו סי' י' אות ד', וכן ביחו"ד ח"ג סי' ו'.
אך הוא שאל אם הוא בכל זאת רוצה להוסיף ולומר איתם, ואפי' את ההתחלה יאמר "נקדישך ונעריצך" ורק אחרי "ברוך כבוד" רוצה להוסיף "ממקומך מלכנו תופיע" וכו', האם יש בדבר בעיה.
מסברא נ"ל לומר שאין בעיה, ואולי גם בצירוף מש"כ מרן בשו"ע בסי' קכ"ה ס"א, שכלל לא אומרים "נקדישך ונעריצך", נ"ל שלא אמור להיות בעיה אם יאמר כמותם, וכי ממה נחשוש? משיחה בטילה בשעת החזרה? מהפסק באמצע הקדושה? נראה לי שאין בעיה בדבר.
מה דעתכם?