מתוך עלון ותתענג בדשן:
אף על פי שאמרו בגמרא מסכת מגילה )כז ע" א( שלא מניחים נביאים וכתובים
על גבי חומשים, זהו דוקא בזמנם שהיו כותבים את הספרים בכתב יד, ולכן היתה
בהם קדושה יתירה, ולכן היה אסור להניח נביא על חומש, כי קדושת החומש גדולה
יותר. לא כן בזמנינו, שהכל נעשה במכונות הדפוס, הרי זה כמעשה קוף בעלמא,
ועיקר הקדושה בספרים רק מחמת שלומדים בהם, וממילא אין מעלה יתירה בחומש
מצד עצמו יותר מאשר בנביא או בגמרא ובכל ספר קודש אחר. ולכן מותר להניח
את כל הספרים זה על גבי זה, וכן נהג מרן זצ"ל להניח כל ספר על גבי ספר אחר
ללא חשש כלל ועיקר. ונתבונן, הרי פשוט שאסור להניח תנ"ך על ספר תורה, ואף
על פי שהתנ"ך יש בו גם תורה וגם נביאים וגם כתובים, בכל זאת כל אחד מבין
שקדושת ספר התורה שנכתב בכתב יד כהלכה לשם קדושת ספר תורה, עולה על
הכל. וכל שכן שמותר להניח ספרי רבותינו האחרונים על ספרי רבותינו הראשונים
או על גמרא וכיוצא בזה. וכן ברור שמותר להניח למשל חוברת "ימי החנוכה בהלכה
ובאגדה" על גבי חומש, וכן עלון "ותתענג בדשן" על גבי חומש או נביא.
אף על פי שאמרו בגמרא מסכת מגילה )כז ע" א( שלא מניחים נביאים וכתובים
על גבי חומשים, זהו דוקא בזמנם שהיו כותבים את הספרים בכתב יד, ולכן היתה
בהם קדושה יתירה, ולכן היה אסור להניח נביא על חומש, כי קדושת החומש גדולה
יותר. לא כן בזמנינו, שהכל נעשה במכונות הדפוס, הרי זה כמעשה קוף בעלמא,
ועיקר הקדושה בספרים רק מחמת שלומדים בהם, וממילא אין מעלה יתירה בחומש
מצד עצמו יותר מאשר בנביא או בגמרא ובכל ספר קודש אחר. ולכן מותר להניח
את כל הספרים זה על גבי זה, וכן נהג מרן זצ"ל להניח כל ספר על גבי ספר אחר
ללא חשש כלל ועיקר. ונתבונן, הרי פשוט שאסור להניח תנ"ך על ספר תורה, ואף
על פי שהתנ"ך יש בו גם תורה וגם נביאים וגם כתובים, בכל זאת כל אחד מבין
שקדושת ספר התורה שנכתב בכתב יד כהלכה לשם קדושת ספר תורה, עולה על
הכל. וכל שכן שמותר להניח ספרי רבותינו האחרונים על ספרי רבותינו הראשונים
או על גמרא וכיוצא בזה. וכן ברור שמותר להניח למשל חוברת "ימי החנוכה בהלכה
ובאגדה" על גבי חומש, וכן עלון "ותתענג בדשן" על גבי חומש או נביא.