אמונה ובטחון
Well-known member
שלום וברכה, נשאלתי ע"י אברך ת"ח שיש לכאו' סתירה בדברי מרן זיע"א, שבחזוע ברכות עמ' תמח סוף הע' א כתב במסקנתו, שאם אינו מוצא אלא אילן אחד שמוציא פרח ויצא ציץ, מברך עליו בשו"מ כדברי הגר"ח נאה.
אמנם בחזוע פסח עמ' טו הוא מביא את הגר"ח נאה, ומשיג עליו שלא ראה את הפתח הדביר, ומסיק שאם אין שם ב אילנות שוא"ת עדיף.
וסתירה בדבריו.
ועניתי לו דאולי יש לחלק בין לכתחילה לדיעבד, וצ"ע בזה.
נשמח למי שיש תשובה המניחה את הדעת בענין.
אמנם בחזוע פסח עמ' טו הוא מביא את הגר"ח נאה, ומשיג עליו שלא ראה את הפתח הדביר, ומסיק שאם אין שם ב אילנות שוא"ת עדיף.
וסתירה בדבריו.
ועניתי לו דאולי יש לחלק בין לכתחילה לדיעבד, וצ"ע בזה.
נשמח למי שיש תשובה המניחה את הדעת בענין.