• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להשתתף בכינוס בחירות של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
האם נכון ללכת להשתתף בכינוס של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו, בעיר מרוחקת שנדיר שהוא מגיע לשם?
מה השאלה בכלל?! וכי יש איסור להשתתף בכנס של דגל?! אנו מצביעים ש"ס, אבל מכאן ועד לומר שיש איסור להשתתף לראות גדול הדור?! מה השאלה הזו בכלל?
 
האם נכון ללכת להשתתף בכינוס של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו, בעיר מרוחקת שנדיר שהוא מגיע לשם?
מה השאלה??
מה עניין מה אתה מצביע לזכות זו??

אף אני הייתי הולך בצעירותי לכנסים של ש"ס בשביל לזכות לראות את מרן זיע"א.. על אף שאני מצביע ג' מאז ומעולם עד היום הזה..
 
@אברהם אוחיון למה אתה לא בוחר בתנועה הקדושה? אם למדת בקויל יענקב אז למה הלכת לראות את מרן? ולמה אתה קורא לו מרן? ולא ר' ? ועוד מה יפה זה שלא מצביע שס? (@מרן הגר"ע הררי רפול )
ולגופו של עיניין נראה שאם נראה שתומך בהם וכת"ר מרגיש שלא נעים לו ללכת לשם יעשה כך יחכה ליד המקום שאומר רכבו של הגאון האדיר ר"ד לנדו שליט"א וכך יזכה לראותו. ויצא יד"ח כל השיטות.
וגם אם שס לא עוזרים לך תצביע להם כמו שאמר לי איזה אחד "אם שס לא יעזרו לנו ג' ירמשו אותנו" וד"ל
 
מה השאלה??
מה עניין מה אתה מצביע לזכות זו??

אף אני הייתי הולך בצעירותי לכנסים של ש"ס בשביל לזכות לראות את מרן זיע"א.. על אף שאני מצביע ג' מאז ומעולם עד היום הזה..

רחמנות מסכן.
 
מה השאלה??
מה עניין מה אתה מצביע לזכות זו??

אף אני הייתי הולך בצעירותי לכנסים של ש"ס בשביל לזכות לראות את מרן זיע"א.. על אף שאני מצביע ג' מאז ומעולם עד היום הזה..
הליטאים מסתכלים עליך כמסכן וכדו
 
@אברהם אוחיון למה אתה לא בוחר בתנועה הקדושה? אם למדת בקויל יענקב אז למה הלכת לראות את מרן? ולמה אתה קורא לו מרן? ולא ר' ? ועוד מה יפה זה שלא מצביע שס? (@מרן הגר"ע הררי רפול )

לא למדתי בקול יעקב.. לא מעוניין ללמוד במקום של חקיינים..

אני הלכתי ללמוד במקור.. זכיתי ללמוד בפוניבז'..

הסיבה שאני מצביע ג' היא מסיבה פשוטה למרות שאני מעריך עד מאוד את גדלותו ותורתו של מרן זיע"א.

אך האינטרסים שלי נוגדים את האינטרסים של התנועה הקדושה..

אני מעוניין שילדיי ילמדו במוסדות ליטאיים כפי שחונכתי.. ומי שהכי מתנגד לכך הם נציגי ש"ס אף יותר מהליטאיים עצמם..

אין לי שום כעס כלפיהם.. אני מבין את האינטרסים שלהם לחזק את המוסדות הספרדים..
אך אני די אנוכי ומעדיף את טובתי האישית על פני טובת המוסדות של התנועה..

[ומי שמעוניין לטחון מדוע אני מעדיף בדווקא מוסדית ליטאיים כבר היה ע"ז כמה אשכולות.. אך כיוון שזו השקפתי איני מעוניין להצביע לפלגה שנלחמת בדרכי..]

אך שלא ישמע אחרת.. כל מי שדוגל בש"ס ובמהפכה הספרדית ושולח את ילדיו למוסדות ספרדים חובה מוסרית וערכית להצביע רק לש"ס.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הליטאים מסתכלים עליך כמסכן וכדו
אל דאגה ידידי..
את הליטאים אני מכיר כנראה יותר ממך..
אל תדקלם סיסמאות שמכניסים לך בעלי אינטרסים..

[כשחברי מועצת החדשים יפסקו לשלוח את כל צאצאיהם למוסדות העילית הליטאיים יהיה מקום לדון..
אך לי קצת קשה לשמוע על מהפכות.. כשאני רואה דוגמא אישית מהמנהיגים שלא נראה שבדיוק מאמינים למה שהם נואמים ודורשים..]
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אל דאגה ידידי..
את הליטאים אני מכיר כנראה יותר ממך..
אל תדקלם סיסמאות שמכניסים לך בעלי אינטרסים..

[כשחברי מועצת החדשים יפסקו לשלוח את כל צאצאיהם למוסדות העילית הליטאיים יהיה מקום לדון..
אך לי קצת קשה לשמוע על מהפכות.. כשאני רואה דוגמא אישית מהמנהיגים שלא נראה שבדיוק מאמינים למה שהם נואמים ודורשים..]

כשאני שומע נאומים חוצבי להבות מהרב חנוך כהן על העוצמה הספרדית ושבוע לאחמ"כ אני משתתף בחתונת בנו שלמד בחברון.. זה מעלה לי מעט גיחוך..

כשאני שומע את הרב שאול גבאי נואם שהספרדים היום הרבה יותר מוצלחים.. ומשום מה לא זיכה אף אחד!! מילדיו ללמוד במוסדות ספרדים וכנ"ל כל חתניו..
בעיניי זה מביך..

כשאני שומע את הרב שמואל בצלאל נואם על המהפכה כשמרבית ילדיו נשואים לאשכנזים ומשוכנזים לחלוטין זה מעלה לי גיחוך..

אני יכול לכתוב ולהמשיך רשימה אין סופית של הזועקים בשער אך נראה שהדברים הובנו..
קודם כל לפעמים זה בחירה של הבחור לאיזה ישיבה לבו חפץ, אף שאביו דוגל בישיבה כזו או אחרת.
שנית, מאידך יש רשימה ארוכה של ת"ח מופלגים ספרדים ששולחים את ילדיהם בדוקא לישיבות ספרדיים. כמעט כל תלמידי מרן שליט"א וכו' וכו' וזה אחד מהמהפכות לטובה שמתחילות להיות.
אם גם אתה היית שולח את ילדיך לישיבות ספרדיים, היית נרשם בדפי הזכויות בשמיים כמי שתרם את חלקו למהפכה הטובה הזו לפרוח. [כמובן שאין שום גריעותא במוסדות אשכנזים, אולם לא כולם זוכים לתרום חלק למהפכה התורנית הזו].
 
קודם כל לפעמים זה בחירה של הבחור לאיזה ישיבה לבו חפץ, אף שאביו דוגל בישיבה כזו או אחרת.
טוב שהדגשת את 'לפעמים' כי כולנו יודעים כמה מכרעת דעתו של האב והאווירה שנותן בבית..
אך מה תאמר על גיל החיידר והשי"ק שגם שולחים למוסדית אשכנזים.. וכן בסמינרים כנ"ל?
כמעט כל תלמידי מרן שליט"א וכו' וכו' וזה אחד מהמהפכות לטובה שמתחילות להיות.
זה נכון.. אבל אני מדבר על סגנון אחר מי שחונך בהשקפה ליטאית.. ולמדו במוסדות ליטאיים שמעונינים כך גם לבניהם..
אני לא בוחר מוסד לפי נוסח תפילה ולא לפי צבע עור אלא לפי מה שמתאים..
אם גם אתה היית שולח את ילדיך לישיבות ספרדיים, היית נרשם בדפי הזכויות בשמיים כמי שתרם את חלקו למהפכה הטובה הזו לפרוח. [כמובן שאין שום גריעותא במוסדות אשכנזים, אולם לא כולם זוכים לתרום חלק למהפכה התורנית הזו].
אני דואג קודם כל לעצמי .. ולא אשלח את ילדיי למקום שלא מתאימים מבחינת סגנון רק בשביל לדאוג לאחרים ולחולל מהפכות..

[נראה שהעיניין זלג יותר מדי מהנושא המקורי.. כי הוויכוח לא יגמר ואני יודע מה תהא תגובתך על דברי וכבר נטחן עד דק באשכולות אחרים..]
 
אני דואג קודם כל לעצמי .. ולא אשלח את ילדיי למקום שלא מתאימים מבחינת סגנון
מענין אותי לדעת מה דעתך בענין, איזה הבדלי סגנון יש בין ישיבה ספרדית מצויינת לישיבה אשכנזית מצויינת?
ואפילו שכתבת ש:
וכבר נטחן עד דק באשכולות אחרים..]
אני בכל אופן לא ראיתי על כך באשכולות אחרים. ואני רוצה לדעת דעתך בענין.
 
אני בכל אופן לא ראיתי על כך באשכולות אחרים. ואני רוצה לדעת דעתך בענין.
תעשה חיפוש..
אני כתבתי והרחבתי בעניין בעשרות תגובות וויכוחים.. וכבר הבנתי אז שאין לי סיכוי להסביר זה דברים דקים שלא תמיד אפשר לחתוך בכתיבה..

רק פטור בלא כלום א"א. עדיין הגרעין הקשה של העליתה הספרדית שולחים למוסדות ליטאים וכן רוב בוגרי הישיבות הליטאיות ממשיכים לשלוח לליטאים..

מה שגורם שעדיין במוסדות הספרדית אפי' ביסודות כמשל יש אחוזים ניכרים מהפריפריה או מבאים ממשפחות בסגנון ספרדי..

כך שלא יתכן מבחינה תכנית שזה אותו סגנון מלבד תעמולת הרשמים..

מלבד זאת יש רבים מהספרדים שהכרתי בישיבה שסגנונם השתנה רק לאחר כור ההיתוך של הישיבה.. כך שאם היו נשלחים למוסדות ספרדים היו בסגנון אחר לחלוטין..

ראיתי כבר כמה מוסדות שהבטיחו שזה ממש ממש כמו מוסדות ליטאיים וכשבקשתי את רשימות המשפחות גיליתי דברים אחרים לחלוטין..

רק חשוב לי להדגיש שאני לא מדבר מה יותר טוב.. יש למוסדות הספרדים מעלות רבות.. אבל מבחינת סגנון זה שונה..
[כמו שליטאים וחסידים לשניהם מעלות רבות שאין לאחר.. אבל זה שונה..]

ומלבד זה שאני לא מבין למה לבנות מוסדות שהמכנה המשותף שלהם הוא מקום המוצא מלפני שבע דורות..

אם אנשים גדלו והתחנכו כמה דורת בסגנון שונה אין שום הגיון לחברם יחד רק בגלל מוצא הסבא רבא.. או בגלל נוסח התפילה..

זה על קצה המזלג ויש עוד להאריך אך אי"ז מנושא האשכול.. והנושא סטה די והותר..
 
רק פטור בלא כלום א"א. עדיין הגרעין הקשה של העליתה הספרדית שולחים למוסדות ליטאים וכן רוב בוגרי הישיבות הליטאיות ממשיכים לשלוח לליטאים..
בזה אתה צודק
אולם ליתר מה שכתבת, אני לא מסכים. אני גדלתי במוסדות ספרדיים, וכמעט כולם היו לא פחות, ואף יותר מבחורים מישיבות אשכנזיות. ברמת הלימוד והסברות, ובנראות בן תורה, ובמידות ובהכל. כמובן שיש ויש.
מי שלא גדל על זה לא יבין.
 
אני מעוניין שילדיי ילמדו במוסדות ליטאיים כפי שחונכתי.. ומי שהכי מתנגד לכך הם נציגי ש"ס אף יותר מהליטאיים עצמם..
מה הקשר????
ואני מעונין לומר קבלת שבת במנגינת קרליבך.. ונציגי ש"ס מתנגדים...
כשחברי מועצת החדשים יפסקו לשלוח את כל צאצאיהם למוסדות העילית הליטאיים יהיה מקום לדון..
מה הקשר מוסדות להצבעה???
זה קטנוני להסתכל על השני ולומר אבל גם הוא..............
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון