• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

להשתתף בכינוס בחירות של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אך אני די אנוכי ומעדיף את טובתי האישית על פני טובת המוסדות של התנועה..
אני הייתי מתבייש לכתוב את הפיסקה הזאת!!!
תלמד ממרן זיע"א שלא העדיף את טובתו האישית והתמסר לעם ישראל, הוא דאג לילדי ישראל שידעו יהדות, בדימונה ביבנה בלוד בבית שאן באילת.
זה אחריות על הדור זה אכפתיות זה ערבות שישראל ערבים זל"ז.
אם היה רוצה את טובתו האישית היה כותב שלשים כרכים של יבי"א.
 
אם אנשים גדלו והתחנכו כמה דורת בסגנון שונה אין שום הגיון לחברם יחד רק בגלל מוצא הסבא רבא.. או בגלל נוסח התפילה..
המוצא מאוד משפיע על הטבע, וגם אם אתה מתכחש לזה, זה לא אומר שאתה צודק... בפועל לא לחינם יש מוסדות נפרדים, מלבד מה שהם לא רוצים להכניס וכו' וכל מיני שטויות על ישיבישקייט וכדו' אלו שתי סגנונות שונים בוודאי רק בגלל המוצא. מה שאתה אומר שזה לא משנה המוצא היא טעות מוחלטת, נכון התרגלת וכו' אבל בשביל שטבע ישתנה צריך דורות רבים וזה תלוי באזור אקלים וכדו' כידוע למבין, בסוף כולם יהיו צברים אבל כרגע המצב ממש לא כך. אולי בעוד מאה שנה.
 
נראה לי שלא צריך להתיחס אליו!!!!
מה התועלת בזה.
חוץ מזה, כל עוד אדם מדבר בצורה מכובדת יש להתייחס לדעותיו יהיו רחוקות מדעותינו ככל שיהיו, זו לא חכמה לסובב את עצמנו באנשים שחושבים בדיוק כמונו. זה לא יוביל אותנו לשום מקום, כל הרעיון של פורום הוא לפתח את דעותיך על ידי ווכחנות ולימוד הלכות דעות. זו לא הדרך.
 
אנוכיות!!! נולדת ספרדי כדי להשאיר את אחים שלך בבינוניות שלהם?
'ספרדיות' אינה לא גזע ולא דת ולא לאום אחר..

המינוח ספרדי ואשכנזי הוא מינוח פוליטי שמשרת את שני הצדדים ותו לא.

במה הם נקראים 'אחים שלי' יותר מהזנים האחרים.. האם בזה שהסבות רבות גדלו באותו כפר במרוקו??

אין שום תועלת בפתיחת מוסדות לספרדים בלבד מלבד שאתה מכליל אנשים לא קשורים זל"ז מלבד הנוסח..

כמו שאיני רואה תועלת בפתיחת מוסדות לג'ינג'ים בלבד או לשמנים וגבוהים בלבד..

מוסדות נבחרים לפי סגנון ודרך חיים.. ולא לפי צבע עור ונוסח תפילה!!
 
נערך לאחרונה:
המוצא מאוד משפיע על הטבע, וגם אם אתה מתכחש לזה, זה לא אומר שאתה צודק... בפועל לא לחינם יש מוסדות נפרדים, מלבד מה שהם לא רוצים להכניס וכו'
אלו דברי הבל..

תראה לי תרבות אחת בעולם שגם אחרי כ"כ הרבה דורות לא משתנית..

אני ביקרתי באנגליה וראיתי אנשים ממוצא ספרדי שאין להם בדל של מנטליות מזרחית.. וכנ"ל כל מקום שלא חילק את האוכלוסייה לפי מוצא..

תיקח כל חוצניק אם הוא לא חי בסביבה של מדינתו אז אולי הוא ישאר באותה מנטליות.. בנו כמעט ולא.. נכדו בקושי פירור..

אז איך אתה מסביר שלפתע כאן בא"י גם אחר חמש דורות ההבדל הוא כה עצום עד שמצריך מוסד נפרד????
 
אני מעוניין שילדיי ילמדו במוסדות ליטאיים כפי שחונכתי.. ומי שהכי מתנגד לכך הם נציגי ש"ס אף יותר מהליטאיים עצמם..

אין לי שום כעס כלפיהם.. אני מבין את האינטרסים שלהם לחזק את המוסדות הספרדים..
אך אני די אנוכי ומעדיף את טובתי האישית על פני טובת המוסדות של התנועה..
יש שתי נקודות, טובתך האישית מבחינת חינוך הילדים שזה מובן מאוד שאתה עושה את השיקולים שלך בזה. אבל בכל הקשור לתנועת ש"ס ולפעילות מרן זיע"א שמסר נפשו כדי שהציבור שלנו יתרומם, ותרצה או לא תרצה היום אתה מוערך יותר ומסמפטים אותך יותר בגלל זה. אז לכתוב מה שכתבת זה ממש לא מכבד. אתה יכול לומר שאלו רבותיך וכו' וזה כבר נושא אחר של האם צריך לקחת רב ספרדי או לו וכו' אבל לדבר כאילו זה לא קשור אליך זה ניתוק שאתה צריך לתקן.
המינוח ספרדי ואשכנזי הוא מינוח פוליטי שמשרת את שני הצדדים ותו לא.
ספר את זה לידידיך הליטאים... הם לא חושבים כך, בשבילם היית פרענק ותישאר פרענק. תבין, זה לא משהו אישי, הם לא חושבים עליך דברים רעים, אלא מבינים שזו המציאות, הספרדים הם פשוט גזע נחות. לא האמנתי עד ששמעתי זה במו אוזני, אבל זו המציאות. גם אם מי שמכיר אותך אישית מחשיב אותך, אתה היוצא מן הכלל אצלו שלא מעיד על הכלל, זה כמו שהרבה חילונים אומרים "אתה חרדי טוב"... אז אתה ספרדי טוב.
הייתי מספיק עם אשכנזים ומשתכנזים כדי להבין במה מדובר.
 
תראה לי תרבות אחת בעולם שגם אחרי כ"כ הרבה דורות לא משתנית!!
אז איך אתה מסביר שלפתע כאן בא"י גם אחר חמש דורות ההבדל הוא כה עצום עד שמצריך מוסד נפרד..
לרוב הספרדים אין פה אפילו שלשה דורות, סבא שלי עלה מפרס וכך גם רבים מהחברים פה, אני בסה"כ דור שני בארץ. שזה ממש לא מספיק. צריך לפחות מאה שנה בארץ כדי לשנות את זה (וגם זו שאלה גדולה).
לך לארה"ב ותראה את הכושים, היספנים, וכדו' איך הם לא השתנו במאום. לא יודע איזה אנגלים אתה מכיר אבל המציאות שונה לגמרי ממה שאתה מתאר.
 
לרוב הספרדים אין פה אפילו שלשה דורות, סבא שלי עלה מפרס וכך גם רבים מהחברים פה, אני בסה"כ דור שני בארץ. שזה ממש לא מספיק.
אז איך אתה רוצה להכריח מישהו שכן כבר כמה דורות כאן ומתחנך לפחות ב' דורות בסגנון אחר ללמוד עם מי שדור שני וגודל רק בסגנון ספרדי..

מה בדיוק המחנה המשותף בין שני הקצוות שמקטלגים אותם באותו מגדר הקרוי 'ספרדי'

אני לדעתי לא צריך כמה דורות.. מספיק שהאב והבן למדו במוסדות ליטאיים כדי לשנות את סגנונם לחלוטין.. [אא"כ גם בלומדו בישיבה נשאר מובדל וגדל בעיר בסגנון מזרחי..]
 
אא"כ גם בלומדו בישיבה נשאר מובדל וגדל בעיר בסגנון מזרחי..]
נו?? כך צריך להיות!!
דאל"ה מהו אל תטוש תורת אמך???
ובפרט לטענתך שאתה 'נוהג' כרבני המועצת.. פוק חזי איך הם קנאים למסורת אבותם ועדתם (ע"ע מו"ר הרב סאלים שליט"א, הרב זעפרני, ואצ"ל מרן הראשל"צ)
 
לך לארה"ב ותראה את הכושים, היספנים, וכדו' איך הם לא השתנו במאום
הבאת דוגמא קיצונית של כושים שהם באמת גזע שונה לחלוטין.. [לא אכתוב את מה שהגדיר הרמב"ם במו"נ את הכושים..]

אבל בין מזרחיות לתרבות המערב זה משתנה בהתאם למקום מגורים ולימודים..

ומעניין מאוד מדוע בשאר המגזרים כמו הד"ל לא חשבו על הבעיתיות של התערובת של ב' המגזרים..
 
דאל"ה מהו אל תטוש תורת אמך???
נאמר על תיטוש על מנטליות??

בחור יכול להמשיך במנהג אבותיו ומאידך גיסא להתערבב בחברה ולשנות סגנונו מן הקצה לקצה..

[והדוגמא של חברי המועצת ממש במקומה.. זו אחד הראיות..]
 
נאמר על תיטוש על מנטליות??
מיניה וביה?
אבל בין מזרחיות לתרבות המערב זה משתנה בהתאם למקום מגורים ולימודים..
ההבדל אינו רק 'בין מזרחיות למערביות' דא"כ עשית את עולם הישיבות הליטאי כהתחדשות תנועת ההשכלה באירופה (להבדיל אלפי הבדלות) ביחס לעולם המזרחי הברברי הקודם לו....
וודאי שאי"ז החידוש בעולם הישיבות הליטאי
ואכמ"ל
 
תחשבו מה יקרה באמת שהפורום יעלה בכמות כמה ויכוחים שלא קשורים לאשכול יהיה
תחזרו לכותרת
באמת אפשר לבקש מהמנהלים לחלק את האשכול לשניים..
 
ההבדל אינו רק 'בין מזרחיות למערביות' דא"כ עשית את עולם הישיבות הליטאי כהתחדשות תנועת ההשכלה באירופה (להבדיל אלפי הבדלות) ביחס לעולם המזרחי הברברי הקודם לו....
לא הובנתי..

בוודאי שההבדל בין הישיבות אינה בין תרבות המזרחית למערבית ח"ו.

ואינו אלא כראיה שתרבות ומנטליות משתנית לאחר כמה דורות לפי אופי הסביבה ותו לו..
 
נראה לי שלא צריך להתיחס אליו!!!!
לא זכיתי להבין מה הכעיס אותך..

האם יש בדברי זלזול במישהו??

האם הגדרתי מי ששונה ממני כפחות ממני??

אני מעריך ומעריץ כל בן תורה שיושב ולומד גם אם הוא במנטליות רחוק ממני כשנות אור..

אבל זכותי להתנגד להכריח אותי ללמוד במקום שאינו מתאים לדרכי לפי דעתי..

אשמח לשמוע מדוע דעתי אינה לגיטימית בעינך..
 
הסיבה שאני מצביע ג' היא מסיבה פשוטה למרות שאני מעריך עד מאוד את גדלותו ותורתו של מרן זיע"א.

אך האינטרסים שלי נוגדים את האינטרסים של התנועה הקדושה..

אני מעוניין שילדיי ילמדו במוסדות ליטאיים כפי שחונכתי..
אני לא מבין מה ג' עושים ומחזקים ששס לא מחזקת מה עדיף ג' משס הרי גם ג' דואגת ללב לאחים ולכל מיני מוסדות קירוב וכדו' שזה לא לטעם שלך מה אכפת לך שילד יהודי בדימונה או בעפולה יהיה לו תלמוד תורה חרדי דתי מה זה קשור לטובתך האישית וכי האינטרס שלך נוגד שיפתחו עוד ת''ת לציבור הספרדי שנמצא בערי הפרפריה וכדו' מי דואג לבני הישיבות באמת יותר ג' או הרב אריה דרעי וזה יעידו גם רשאי הישיבות האשכנזים מספיק מה שאמר עליו הרב שך שהרב אריה דרעי עשה בשנה מה שאגודה לא עשו 30 שנה אז באמת לא הבנתי מה הסיבה שלך כספרדי לא להצביע שס
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון