עכשיו הבנתי למה כבודו לא רואה את האמת הוא מסונוור ממה שכתב הרב בספר הנ"למובא כאן חלק ממאמר בענין זה, מתוך הספר "שלוות הנפש" - אמונה בטחון תפילה הודיה, הדרך להגיע לאושר ושלווה וכלים להתמודדות עם אתגרי החיים.
אבל אם זה כתוב בספר זה לא אומר שזה נכון - יש חילוק בין תפילה על העבר לתפילה לשנות את הטבע
תפילה על העבר זו תפילת שוא -ועל זה לא דיבר המהרש"א
תפילה לשנות את הטבע שזה לא תפילה על העבר יש בזה חילוק
אם זה לשנות את הטבע בדרך של נס גלוי כמו להוציא מן מן הסלע זה ודאי שאינו רשאי להתפלל שאין אנו צדיקים כמו הראשונים וכמו שהגמרא אומרת שלאה התפללה והפכה את דינה לבת אבל לכל מי שלא בדרגה הזאת נחשב הדבר לתפילת שוא
אם זה לשנות את הטבע בדרך של נס נסתר כמו לשנות את המזל לבטל את הגזרה מה הרופאים אומרים וכו' ודאי שמועילה תפילה -ועל זה דיבר המהרש"א שכדי לשנות את המזל זה לא קל וצריך הרבה תפילות וזכיות וגם זה מה שאמר הרב עובדיה שעל ידי תפילה אפשר לשנות את הטבע אבל דוקא בדרך של נס נסתר כנ"ל
וזה כעין מה שהביא בשם ידידו הרב נהוראי ברק פרחן אבל הוא לא דייק - כי התפילה כן בכוחה לשנות את הטבע אלא שלא בדרך נס גלוי ורק צדיקים גדולים הקב"ה עושה להם ניסים גלויים
הדברים ברורים ואם אתה יכול לשלוח אותם למחבר הספר הנ"ל לתקן אותו אשריך