-אמנם כתב שם שא"א לסמוך ע"ז לכתחילה, אך א"א למחות במי שעושה כן שיש לו על מי לסמוך, אך כמה מגדולי האחרונים כן סמכו על היתר זה, והרב בחזו"ע סומך על היתר זה בצירוף עוד היתר- ובצירוף דעת כמה ראשונים שהביא בשיורי ברכה שלאלתר מותר לברור גם פסולת מאוכל,
וכן יש לצרף דעת כמה אחרונים ברמב"ם (שהוא גם לשון השו"ע בסעיף ג) שבשני מיני אוכלים יכול לסלק האוכל שאינו חפץ בו עתה בכדי לאכול את מה שהוא רוצה עתה, שכל דין אוכל מתוך פסולת הוא באוכל ופסולת ממש, אבל בשני מיני אוכלים שבורר לאכול לאלתר, מותר גם לסלק האוכל שאינו חפץ בו ולא חשיב פסולת מאוכל, (והזכיר שיטה זו גם בביה"ל שם, אלא שכתב שלענינן מעשה אין לזוז מדברי הרמ"א, מאחר שהרבה ראשונים חולקים ע"ז... אמנם חזי לאצטרופי הכא )
וגם דעת רש"י שאין דין ברירה בשני מיני אוכלים רק באוכל ופסולת, ולמרות שהאורז לא מבושל לא נראה לדון אותו כפסולת, שהרי ניתן לאוכלו גם כך ומברכים עליו ברכה חשובה בפה"א, כמו שמופיע בברכות לז. "הכוסס את האורז מברך בפה"א" למרות שדרכו להאכל מבושל ולא חי , כי "מיני זרעונים חשיבי" - כך הביא בהלכות ברכות הברכ"י בשם הרי"ד כמדומני... א"כ רואים שיש עליהם שם של אוכל למרות שהם לא מבושלים...