שלום וברכה
מותר למכור צמח בעציץ לאדם שאינו שומר תורה ומצוות, ואין בזה משום לפני עוור לא תתן מכשול שמא ישקה בשבת, ומותר למכור העציץ גם בימי בין המצרים (גם אחר ראש חודש אב), אולם בנטיעה של שמחה כגון אבורנקי של מלכים שנוטעים לצל להסתופף בצלו, או מיני הדס או מיני אהלים ממעטים מראש חודש אב עד התענית.
מרן זיע"א ביב"א (ח"ב או"ח טו) באר באר היטב גדרי לפני עוור, ומהמבואר שם א. דלא אמרינן לפני עור לא תתן מכשול בחד עבר דנהרא מהתורה, ב. לדעת הש"ך בגוי ובמומר אפילו מדרבנן לא אמרינן, ג. כשאינו מבקש את האיסור יש לצרף להתיר ע"פ התורת חסד, ד. כשיכול לקנות את האיסור במקום אחר יש לצרף להתיר הוי כחד עבר דנהרא ע"פ היד מלאכי, ה. כשלא עושה האסור מיד יש להתיר ע"פ הבנין ציון, ו. כשאין האסור בגוף הדבר יש להתיר ע"פ המהרש"ם. עש"ב, ולפי זה אין מקום לאסור למכור עציץ לשאינו שומר תורה ומצות מחשש שמא ישקה בשבת.
ובענין מכירה בבין המצרים של עציץ אין מקום להחמיר, וראה עוד מה שכתבתי בס"ד כאן באתר בתשובה הקודמת, אולם מראש חודש אב מרן ז"ל (בסימן תקנא סעיף ב) כתב ממעטים וכו' בנטיעה של שמחה, כגון אבורנקי של מלכים שנוטעים לצל להסתופף בצלו או מיני הדס ומיני אהלים ע"כ ובפסקי תשובות (שם אות ט) כתב בשם שו"ת רבבות אפרים (ח"א סי' שע"ד) שבכלל זה נטיעת וזריעת גינות נוי: אילנות, פרחים, דשא וכיו"ב בגינות ובחצירות הבתים שאין להתיר בט' ימים מר"ח אב עד התענית, אבל מותר לנכש עשבים שוטים ושאר טיפולים בגינות נוי קיימות דרק נטיעה אסרו, ואם נוטע פרחים וכדו' לצורך פרנסה מותר בכל ענין.
בברכה רבה