• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

לעניין אמירת תחנון בק"ש שעל המטה במוצאי ימים טובים

הבן איש חי זיע"א ש"א כי תשא אות ז' מביא בשם החסד לאלפים (סימן קלא אות ח')"ואין לומר וידוי במוצאי שבת עד אחר חצות הלילה ואפשר שהוא הדין למוצאי ראש חודש ומוצאי חנוכנ ופורים וכדומה דשב ואל תעשה עדיף" וכ"כ כף החיים פלאג'י סימן לא אות סד ובמועד לכל חי סימן ז אות י' הביא שכן הדין בליל ל"ד לעומר . השאלה היא האם זה כלל לכל ימים שאין בהם תחנון כגון : ט"ו בשבט, י"ד באייר, ליל י"ג בסיון ,ט"ו באב וכו' שאם לא כן מהו 'וכדומה' שמביא החסל"א ?
 
השאלה היא האם זה כלל לכל ימים שאין בהם תחנון כגון : ט"ו בשבט, י"ד באייר, ליל י"ג בסיון ,ט"ו באב וכו' שאם לא כן מהו 'וכדומה' שמביא החסל"א
לא כולל הימים שהזכרת אלא רק מה שכתוב שם.
כיון שזה לא מצד התחנון אלא מצד ההארה שבשבת יש הארת שבת עד חצות לילה, ובימים טובים אין הארה כמו בשבת, ומכל מקום כנראה שיש מקצת הארת יום טוב אז שב ואל תעשה עדיף, אבל דווקא במועדים שהוזכר שבהם שייך לומר כן אבל להוסיף על זה לא שייך.
כך נראה לי…
ואגב זו שאלה יפה גם אני שאלתי אותה פעם באחד המקומות כאן ולא קיבלתי תשובה.
 
ואגב זו שאלה יפה גם אני שאלתי אותה פעם באחד המקומות כאן ולא קיבלתי תשובה.
בראשית ימיך בפורום...
 
חזור
חלק עליון