• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

לעניין אמירת תחנון בק"ש שעל המטה במוצאי ימים טובים

הבן איש חי זיע"א ש"א כי תשא אות ז' מביא בשם החסד לאלפים (סימן קלא אות ח')"ואין לומר וידוי במוצאי שבת עד אחר חצות הלילה ואפשר שהוא הדין למוצאי ראש חודש ומוצאי חנוכנ ופורים וכדומה דשב ואל תעשה עדיף" וכ"כ כף החיים פלאג'י סימן לא אות סד ובמועד לכל חי סימן ז אות י' הביא שכן הדין בליל ל"ד לעומר . השאלה היא האם זה כלל לכל ימים שאין בהם תחנון כגון : ט"ו בשבט, י"ד באייר, ליל י"ג בסיון ,ט"ו באב וכו' שאם לא כן מהו 'וכדומה' שמביא החסל"א ?
 
השאלה היא האם זה כלל לכל ימים שאין בהם תחנון כגון : ט"ו בשבט, י"ד באייר, ליל י"ג בסיון ,ט"ו באב וכו' שאם לא כן מהו 'וכדומה' שמביא החסל"א
לא כולל הימים שהזכרת אלא רק מה שכתוב שם.
כיון שזה לא מצד התחנון אלא מצד ההארה שבשבת יש הארת שבת עד חצות לילה, ובימים טובים אין הארה כמו בשבת, ומכל מקום כנראה שיש מקצת הארת יום טוב אז שב ואל תעשה עדיף, אבל דווקא במועדים שהוזכר שבהם שייך לומר כן אבל להוסיף על זה לא שייך.
כך נראה לי…
ואגב זו שאלה יפה גם אני שאלתי אותה פעם באחד המקומות כאן ולא קיבלתי תשובה.
 
ואגב זו שאלה יפה גם אני שאלתי אותה פעם באחד המקומות כאן ולא קיבלתי תשובה.
בראשית ימיך בפורום...
 
חזור
חלק עליון