א.א
Well-known member
כמדומה לי שכתב בעלון משכן שילה הרב עידן
דאסור לתוף בשמחת תורה
ולא הבנתי אם מותר למחוא כפים למה אסור לתופף זה שונה מכלי שיר
וכנראה כוונתו דלתופף על שלחן הוי כלתופף בדרבוקה וצ"ע
ושו"ר לרב אחד שהתיר
שלום וברכה. ידוע לי שלהלכה מתירים למחוא כפיים בשמחת תורה. שאלתי היא האם מותר לדפוק על שולחן בשמחת תורה (לפי הקצב של השירים). חשבתי שלכאורה מותר, שהרי נראה שיש גזירה לגבי כפיים שזה שמא מרוב שמחתו ילך ויביא/יעשה כלי נגינה ויש גזירה על ניגון בכלי שיר עצמם שמא יתקלקלו ויתקנם. ובשמחת תורה התירו את הגזירה הראשונה ולא השנייה ולכן מותר למחוא כפיים אך אסור לנגן בכלי נגינה, ולכאורה ה"ה בדפיקה על שולחן לפי הקצב שזה כמו הגזירה לגבי מחיאת כפיים. תודה רבה.
מבואר בלשון הש”ע (סי’ של”ט ס”ג) שדפיקה על שלחן יותר קל ממחיאת כפיים, ושניהם מאותה גזירה נאסרו, א”כ כ”ש שמותר לדפוק על שלחן.
דאסור לתוף בשמחת תורה
ולא הבנתי אם מותר למחוא כפים למה אסור לתופף זה שונה מכלי שיר
וכנראה כוונתו דלתופף על שלחן הוי כלתופף בדרבוקה וצ"ע
ושו"ר לרב אחד שהתיר
שלום וברכה. ידוע לי שלהלכה מתירים למחוא כפיים בשמחת תורה. שאלתי היא האם מותר לדפוק על שולחן בשמחת תורה (לפי הקצב של השירים). חשבתי שלכאורה מותר, שהרי נראה שיש גזירה לגבי כפיים שזה שמא מרוב שמחתו ילך ויביא/יעשה כלי נגינה ויש גזירה על ניגון בכלי שיר עצמם שמא יתקלקלו ויתקנם. ובשמחת תורה התירו את הגזירה הראשונה ולא השנייה ולכן מותר למחוא כפיים אך אסור לנגן בכלי נגינה, ולכאורה ה"ה בדפיקה על שולחן לפי הקצב שזה כמו הגזירה לגבי מחיאת כפיים. תודה רבה.
הרב חנוך הכהן
מבואר בלשון הש”ע (סי’ של”ט ס”ג) שדפיקה על שלחן יותר קל ממחיאת כפיים, ושניהם מאותה גזירה נאסרו, א”כ כ”ש שמותר לדפוק על שלחן.