• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

לתקן שלא יהיה ברכה לבטלה

יעקב. מ.

Active member
בירך על פרי בורא פרי העץ ובטעות בירך שוב על פרי אחר שהיה לפניו, ואמר בא"י מלך העולם ונזכר האם יכול לתקן ולברך שהכל נהיה בדברו על משקה או בורא פרי האדמה על פירות האדמה, שלא יהיה ברכתו לבטלה, אע"פ שהפתיחה היתה שלא לצורך.
האם בספרי רבותינו הראשלי"ם דברו בזה?
בברכה
 
בירך על פרי בורא פרי העץ ובטעות בירך שוב על פרי אחר שהיה לפניו, ואמר בא"י מלך העולם ונזכר האם יכול לתקן ולברך שהכל נהיה בדברו על משקה או בורא פרי האדמה על פירות האדמה, שלא יהיה ברכתו לבטלה, אע"פ שהפתיחה היתה שלא לצורך.
האם בספרי רבותינו הראשלי"ם דברו בזה?
בברכה
אני רוצה לדמות עפ יביא חט סי' קח אות צא
שיועיל לסיים בדבר אף שפתח בכוונה לדבר אחר
 
חזור
חלק עליון