מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - דיונים וכדומה

לא הבנתי מה זה משנה... מה אתם רוצים לבוא במיוחד ליזדים אם זה רב מקדים שאהוב עליכם? לא הבנתי מה התועלת בכל זה, מי הרב המקדים...
אני אישית יודע ממה שהיה אצלי בישיבה, שכולם היו רוצים לדעת מי הרב המקדים כדי לדעת אם להזדרז בצאת שבת ולרוץ לנקודת הלוויין כבר כחצי שעה קודם תחילת השיעור.
 
מה הפשט שהרב זבדיה מגיע כל פעם לשבת ליד הרב בשיעור?
ההסבר היחיד לכך הוא בהקשר לבחירות לרבנות הראשית?
לא בהכרח
אם תשים לב זה קורה רק מאז שהתחילו סליחות [בשבועיים האחרונים]
ורב זבדיה מתגורר באזור וגם ידיד קרוב של הרב
הרי יש עוד הרבה מאד זמן עד לבחירות
וברור שזה לא יקרה עד אז...
 
לא בהכרח
אם תשים לב זה קורה רק מאז שהתחילו סליחות [בשבועיים האחרונים]
ורב זבדיה מתגורר באזור וגם ידיד קרוב של הרב
הרי יש עוד הרבה מאד זמן עד לבחירות
וברור שזה לא יקרה עד אז...
אז מה העניין להושיבו לידו? הוא יכול לבוא ולהשתתף כמו כל אחד מן המניין. (בשורה הראשונה).
 
אז מה העניין להושיבו לידו? הוא יכול לבוא ולהשתתף כמו כל אחד מן המניין. (בשורה הראשונה).
כי הרב מאד מעריך את הרב זבדיה בתור ראב"ד ואוחז ממנו הרבה (אם תשים לב כמה דיבר בשבחו לאחרונה, והוא מהיחידים שאמר עליו את התואר "הגאון הגדול"!! בגיל כזה צעיר יחסית)
ובכלל במחילה, אתה משווה מי שיושב בשורה הראשונה לרבי זבדיה?
ובאמת השבוע ישב בנוסף לרב זבדיה עוד דיין חשוב... האם גם אותו הוא רוצה לקדם לאיזה תפקיד?.
לא צריך להסיק מסקנות מכל דבר...
 
יום הדין הגדול והנורא
אין זה יום ראש השנה כמבואר בדברי הרמב"ן ז"ל בשער הגמול וז"ל: "זה שאמרו חכמים זיכרונם לברכה "שלוש כתות הן ליום הדין" יום מועד הוא לדין הכל, הוא שכתוב עליו "יום ה' הגדול והנורא". והוא יום וזמן העולם הבא, וכן שנינו בפרק חלק (סנהדרין י ג) אנשי דור המבול אין להם חלק לעולם הבא ואין עומדין בדין, אנשי סדום אין להם חלק לעולם הבא אבל עומדין בדין. ועליה שנו בתוספתא (סנהדרין יג הלכה א) זה שאמרו שלוש כתות ליום הדין וכו'. אבל אין הכונה לחכמים זיכרונם לברכה להאריך עונש האדם ושכרו עד היום ההוא, ושלא יהא דין ועונש או שכר לנפשות קודם אותו הדין, אלא לפי שהם זיכרונם לברכה מונין כאן כתות הצדיקים גמורים, והם הזוכים לחיי העולם הבא שהוא יום הדין הזה, לפיכך ספרו להם שכרם הגמור שהוא חיי העולם הבא, וכן כת הרשעים הגמורים הם הנכרתים מחיי העולם הבא, והם הנדונים באותו היום העתיד להחזירם בגיהנם ולהכרית ולהאביד הנפש שם מתוך העונש והצער הגדול המתחדש שם עליהם, הלכו בברייתא זו אחר סוף מתן שכרן שלמצות ואחר סוף עונשן שלעבירות, אבל כל אחד ואחד מבני אדם יש לו הדין בשעת מיתתו והוא נדון בשלוש דיני כתות הללו בעצמן, הצדיקים הגמורים נכתבין ונחתמין לאלתר לגן עדן והוא עצמו חיים מחיי העולם הבא, ורשעים גמורים נכתבים ונחתמים לאלתר לגיהנם ונדונין בו, ובינונים מצפצפים משם להוציאן למקום מנוחה כמו שאנו עתידין לבאר בין בדין שלגיהנם ההווה בכל יום לכל נפש ונפש, בין בדין הגמול העתיד שהזכירו בברייתא זו, כל אדם נדון שם כפי מעשיו בשלשה דינין שמנו עליו, דין הקל שבהן אין לו קצבה אלא כל אחד נדון ומצפצף ועולה, והחמור שבהן לדורי דורות, והבינוני דינו שנים עשר חודש, לאחר שנים עשר חודש בזמן הזה גיהנם פולטתו ונמסרות לדומה ואין להם מנוחה. ואנו עתידים לבאר זה בדבור וברמז אבל לאחר שנים עשר חודש מן הדין הגדול גופן כלה ונשמתן נשרפת ורוח מפזרתן תחת כפות רגלי הצדיקים, אף על פי שיש בבעלי עבירה עצמן שענשו גדול מחברו וחיובו יתר הימנו וכולן נידונין שנים עשר חודש, כך יש בעונשים צער ויסורין בגיהנם לאחד יותר מחבירו, גיהנם למטה מגיהנם לעונש וצער כמו שאנו עתידים להזכיר, והכל במשפט אמת ודין יושר שנאמר "כי כל דרכיו משפט"."
 
השבוע השיעור יהיה בעזרת השם ביום ראשון מוצאי יום הדין הגדול והנורא
בשעה 11 רמ''ק
ובשעה 11:30
מרן הרב שליטא
סליחות 00:30.
בטוח?! ממתי יש שיעור במוצאי יו"ט? הרב תמיד אומר שהוא לא עושה שיעור במוצאי יו"ט, כמו שמרן זצ"ל לא עשה.
 
חזור
חלק עליון