מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - דיונים וכדומה

אין זה יום ראש השנה כמבואר בדברי הרמב"ן ז"ל בשער הגמול וז"ל: "זה שאמרו חכמים זיכרונם לברכה "שלוש כתות הן ליום הדין" יום מועד הוא לדין הכל, הוא שכתוב עליו "יום ה' הגדול והנורא". והוא יום וזמן העולם הבא, וכן שנינו בפרק חלק (סנהדרין י ג) אנשי דור המבול אין להם חלק לעולם הבא ואין עומדין בדין, אנשי סדום אין להם חלק לעולם הבא אבל עומדין בדין. ועליה שנו בתוספתא (סנהדרין יג הלכה א) זה שאמרו שלוש כתות ליום הדין וכו'. אבל אין הכונה לחכמים זיכרונם לברכה להאריך עונש האדם ושכרו עד היום ההוא, ושלא יהא דין ועונש או שכר לנפשות קודם אותו הדין, אלא לפי שהם זיכרונם לברכה מונין כאן כתות הצדיקים גמורים, והם הזוכים לחיי העולם הבא שהוא יום הדין הזה, לפיכך ספרו להם שכרם הגמור שהוא חיי העולם הבא, וכן כת הרשעים הגמורים הם הנכרתים מחיי העולם הבא, והם הנדונים באותו היום העתיד להחזירם בגיהנם ולהכרית ולהאביד הנפש שם מתוך העונש והצער הגדול המתחדש שם עליהם, הלכו בברייתא זו אחר סוף מתן שכרן שלמצות ואחר סוף עונשן שלעבירות, אבל כל אחד ואחד מבני אדם יש לו הדין בשעת מיתתו והוא נדון בשלוש דיני כתות הללו בעצמן, הצדיקים הגמורים נכתבין ונחתמין לאלתר לגן עדן והוא עצמו חיים מחיי העולם הבא, ורשעים גמורים נכתבים ונחתמים לאלתר לגיהנם ונדונין בו, ובינונים מצפצפים משם להוציאן למקום מנוחה כמו שאנו עתידין לבאר בין בדין שלגיהנם ההווה בכל יום לכל נפש ונפש, בין בדין הגמול העתיד שהזכירו בברייתא זו, כל אדם נדון שם כפי מעשיו בשלשה דינין שמנו עליו, דין הקל שבהן אין לו קצבה אלא כל אחד נדון ומצפצף ועולה, והחמור שבהן לדורי דורות, והבינוני דינו שנים עשר חודש, לאחר שנים עשר חודש בזמן הזה גיהנם פולטתו ונמסרות לדומה ואין להם מנוחה. ואנו עתידים לבאר זה בדבור וברמז אבל לאחר שנים עשר חודש מן הדין הגדול גופן כלה ונשמתן נשרפת ורוח מפזרתן תחת כפות רגלי הצדיקים, אף על פי שיש בבעלי עבירה עצמן שענשו גדול מחברו וחיובו יתר הימנו וכולן נידונין שנים עשר חודש, כך יש בעונשים צער ויסורין בגיהנם לאחד יותר מחבירו, גיהנם למטה מגיהנם לעונש וצער כמו שאנו עתידים להזכיר, והכל במשפט אמת ודין יושר שנאמר "כי כל דרכיו משפט"."
וכנראה בלשון מושאל זה נלקח גם לר"ה בעולם הזה, ששיך גם בו. וכי ראש השנה אינו יום דין גדול ונורא?
 
בפירוט ה' שמעך שמעתי אומרים מי לא ירא מיום דין גדול ונורא
אצלי יש נוסחא אחרת.
ה' מִי לֹא יִירָא מִיּוֹם דִּין הַנּוֹרָא
כִּי לְךָ יָאֲתָה גְדֻלָּה וּגְבוּרָה
בַּאֲתַר דִּי זְקוּקִין דְּנוּרָא
מִי יַעֲמֹד בְּסוֹד ה'
 
וגם מה שהבנתי שהרב שליטא לא יהיה השנה בכותל בערב כיפור
כרגע קיבלתי עדכון מביתו של מרן שליט''א
כשכל הנראה הרב כן יהיה בכותל השנה
יהיה שיעור והרב יצא לאחר מכן לכותל לסליחות
עוד עידכונים בסוף השבוע.
 
פרסום ראשון:
השבוע פרשת האזינו
הרב המקדים
יהיה בעזרת השם (לא אחר
מ)מרן הראשון לציון פוסק הדור שליט"א
בשעה: 11:00 מרן שליט"א
ובשעה: 11:40 הרב הצדיק רבי אברהם אלימלך בידרמן שליט"א
(מרן שליט"א וחבושה יצאו ביחד לכותל לאמירת הסליחות המסורתית)
סליחות ביזדים כרגיל בשעה: 12:25
כרגע מה שידוע לי שלא מצאו ש"צ -בן תורה ירא שמים

כמובן כך עדכון שיהיה נמשיך לעדכן,

וכמובן לא לשכוח לייק!
 
נתן משי בחדשות הסקופים:

במוצאי שבת הקרוב במסגרת שיעורו השבועי של מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א יגיע הרב הצדיק רבי אלימלך בידרמן למסור שיחה

בשעה 11:00 יתחיל שיעורו של מרן הראשון לציון
ובשעה 11:40 יתחיל שיחתו של הרב הצדיק רבי אלימלך בידרמן.
 
כרגע מה שידוע לי שלא מצאו ש"צ -בן תורה ירא שמים

מי יהיה?
אני חדש כאן בפורום ואיזה יופי שמעדכנים כל שבוע מיהו הרב המקדים
ישר כח למעדכנים:
ר' יצחק כהן
בנימין לוריא
דבק בתורת מרן
מורשת מרן
ועוד
חיילכם לאורייתא
 
חזור
חלק עליון