תלמיד חכמי הדור
Member
מחכים לראות...יש לי סרטון + תמונה נעלה בהזדמנות.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
מחכים לראות...יש לי סרטון + תמונה נעלה בהזדמנות.
האדמו"ר מאונגוואר היה אדמו"ר מה כואב לכם?היה רב, שבשנותיו האחרונות התפתחה סביבו חסידות וכונה בשם גאב"ד אונגוואר. והילדים כבר קראו לעצמם בשם אדמו"ר באופן רשמי.
ד"ר אלי שוסהיים ז"למי הרמ"ק כאן?
היה רב, שבשנותיו האחרונות התפתחה סביבו חסידות וכונה בשם גאב"ד אונגוואר. והילדים כבר קראו לעצמם בשם אדמו"ר באופן רשמי.
זה לא דין בגאב"ד/האדמו"ר מאונגוואר אלא זה כל גאבד"י הונגריה, גם בערלוי זה קרה, וגם בשבט הלוי, כיון שהם למעשה חסידים, רק בלי אדמו"ר, אז בדור שלנו זה לא תופס ומחליפים את הגאב"ד באדמו"ר. ותול"מ.האדמו"ר מאונגוואר היה אדמו"ר מה כואב לכם?
היה מעודד את כל מחברי הספרים הספרדים באהבה וחיבה
זה קצת פלא, כי הם נכדי חת"ס ז"ל מפרשבורג ברטיסלבה, ואין להם כ"כ שייכות עם חסידים.גם בערלוי זה קרה
וזה פלא יותר גדול, כי הגר"ש וואזנר ז"ל מוצאו מוינה בירת אוסטריה, ומה לו ולחסידות? ואולי בגלל שלמד בישיבת חכמי לובלין.בשבט הלוי
כיון שלמעשה אינם ליטאים, וכל תהלוכות חייהם כחסידים, אז זה לא הולך בלי אדמו"ר.זה קצת פלא, כי הם נכדי חת"ס ז"ל מפרשבורג ברטיסלבה, ואין להם כ"כ שייכות עם חסידים.
ועוד פלא ראיתי על ציונו של חת"ס, שכתוב רבי משה סופר מפפד"מ.
וזה פלא יותר גדול, כי הגר"ש וואזנר ז"ל מוצאו מוינה בירת אוסטריה, ומה לו ולחסידות? ואולי בגלל שלמד בישיבת חכמי לובלין.
במקורם הם אשכנזים אורגינל. לא ליטאים ולא חסידים. בפרט החת"ס ז"ל שמוצאו מגרמניה.כיון שלמעשה אינם ליטאים, וכל תהלוכות חייהם כחסידים, אז זה לא הולך בלי אדמו"ר.
בה לא משנה מי הרב אלא מי הציבור.זה קצת פלא, כי הם נכדי חת"ס ז"ל מפרשבורג ברטיסלבה, ואין להם כ"כ שייכות עם חסידים.
ועוד פלא ראיתי על ציונו של חת"ס, שכתוב רבי משה סופר מפפד"מ.
וזה פלא יותר גדול, כי הגר"ש וואזנר ז"ל מוצאו מוינה בירת אוסטריה, ומה לו ולחסידות? ואולי בגלל שלמד בישיבת חכמי לובלין.
לא ראינו שהגרא"מ שך ז"ל הפך לאדמו"ר מקרלין, ושהגר"ד פוברסקי ז"ל הפך למשפיע חב"די...לא משנה מי הרב אלא מי הציבור
הידעת שהוא ויתר על אדמו"רות לבן דודו?וגם אם ר' דוב לנדו
זה לא קורה בדור אחד, אחרי כמה דורות התלמידים הופכים את הרב לאדמו"ר...לא ראינו שהגרא"מ שך ז"ל הפך לאדמו"ר מקרלין, ושהגר"ד פוברסקי ז"ל הפך למשפיע חב"די...
הידעת שהוא ויתר על אדמו"רות לבן דודו?
כמו האדמו"ר משבט הלוי...בה לא משנה מי הרב אלא מי הציבור.
וגם אם ר' דוב לנדו או ר' דוד כהן יעמדו בראשות ישיבה חסידית, בסוף יקראו להם אדמו"ר.
כמו האדמו"ר מערלוי, שהם צאצאי החתם סופר. וכמו האדמו"ר מדושינסקי שליט"א שאביהם לא היה אדמו"ר, אלא ראשי ישיבות שהעמידו תלמידים הרבה, והתלמידים עשו אותם רב'ה עליהם, וזה חשוב מאוד לקהילות שלהם.כמו האדמו"ר משבט הלוי...
זה לא קורה בדור אחד, אחרי כמה דורות התלמידים הופכים את הרב לאדמו"ר...
כמו האדמו"ר משבט הלוי...
השאלה שלי אם כל החצרות הנ"ל הם חסידי הבעש"ט ז"ל אבי החסידות כשאר חסידויות מצויות, או שמא רק חסידי רבותיהם, כחסידי אדמו"רי צפו"א?כמו האדמו"ר מערלוי, שהם צאצאי החתם סופר. וכמו האדמו"ר מדושינסקי שליט"א שאביהם לא היה אדמו"ר, אלא ראשי ישיבות שהעמידו תלמידים הרבה, והתלמידים עשו אותם רב'ה עליהם, וזה חשוב מאוד לקהילות שלהם.
הלוואי עלינו, קהילות מבוססים מהגנים חיידרים יש"ק יש"ג כוללים עד זיקנה ושיבה בלי לחזר על הפתחים...
כך הוא אמר בפתח דבריו