• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - דיונים וכדומה

אני פשוט נפעם מגדולותו הפלאית של הרב אייל עמרמי שליט"א.
אני לא מכירו באפן אישי כלל ועיקר, רק שמעתי עליו ועל השיעורים שלו במקומות רבים ושהציבור צמא לדבריו.
אבל לראות היום את העוצמה שלו, של רב קהילה גדולה, שיודע לבוא ולחזור בו בפני כל העולם ולקבל את ההלכה מפוסק הדור, ממנחיל ההלכה מרן שליט"א זו תפארת וגדולה לתלמיד חכם אמיתי, זה צידקות וענווה אמיתית.
עכשיו מובן למה יש לו כ"כ הרבה מעריצים הצמאים לדבריו.
כמה עלינו יש ללמוד ממנו, הפלא ופלא.
 
דברים נפלאים כתבת הרב "איש חיל"!!
כל מילה בסלע!
האמת רב ת"ח כמו הרב עמרמי שכל חייו מדבר אמונה ובטחון בה' בשיעוריו, לא פלא כלל שפרסם בריש גלי שחוזר בו מהנהגתו וכפי שאמר "חוזרים בתשובה", כי אדם שמאמין כ"כ בהקב"ה, וחי את בורא עולם בכל רגע נתון, הוא בעצם לא חי בשביל הכבוד שלו אלא בשביל כבוד ה', וברור שאחר שנודע לו שיש בזה משום חיקוי למנהג הרפורמים שר"י, הרי זה לא כבוד ה' כלל ועיקר, ולא פלא כלל שיחזור בו מהנהגתו
ירבו כמותו בישראל!
ואל לנו לשכוח שאלו תלמידיו של מרן הראשון לציון שליט"א, רבנים שהאמת נר לרגלם
 
אני פשוט נפעם מגדולותו הפלאית של הרב אייל עמרמי שליט"א.
אני לא מכירו באפן אישי כלל ועיקר, רק שמעתי עליו ועל השיעורים שלו במקומות רבים ושהציבור צמא לדבריו.
אבל לראות היום את העוצמה שלו, של רב קהילה גדולה, שיודע לבוא ולחזור בו בפני כל העולם ולקבל את ההלכה מפוסק הדור, ממנחיל ההלכה מרן שליט"א זו תפארת וגדולה לתלמיד חכם אמיתי, זה צידקות וענווה אמיתית.
עכשיו מובן למה יש לו כ"כ הרבה מעריצים הצמאים לדבריו.
כמה עלינו יש ללמוד ממנו, הפלא ופלא.
אשריו ואשרי חלקו! הלוואי וילמדו ממנו רבים!
ואל לנו לשכוח שאלו תלמידיו של מרן הראשון לציון שליט"א, רבנים שהאמת נר לרגלם
הוא למד אצל מרן בחזו"ע?
 
הבעיה יותר זה אוירת הקלות ראש שיש בהכנסת ניגונים כל ניגון/שיר שעולה במוחו של החזן התורן כשר לבא בקהל וחבל שלא עושים את זה בשום שכל ובטוב טעם לדעת איזה לקרב ואיזה לרחק ואיך לשלב מנגינות כך שהורדת הכלי נגינה לא בדיוק תפתור את הבעיה
 
מה שאני יודע שהרבה תלמידים של הרב עמרמי לא אהבו שלא יהיה יותר כלים בהלל ואחרי התפילה
אבל הרב עמרמי מחדיר להם בזה את ההלכה הצרופה
ומשריש להם הנהגה רבנית
שמה שהרבנים אומרים עושים.
אני התפאלתי מזה שהוא יגיע ואומר חוזרים בתשובה
וזה נגמר
ויהי לפלא.
 
חוזרים בתשובה
וזה נגמר
למה שלא יעשה אחר התפילה שירי הלל עם כלי זמר הרי כל הבעיה של חיקוי של רפורמים זה שמתפללים ותוך כדי התפילה עושים עם כלי שיר אך מה הבעיה לעשות זאת אחר התפילה ???
 
למה שלא יעשה אחר התפילה שירי הלל עם כלי זמר הרי כל הבעיה של חיקוי של רפורמים זה שמתפללים ותוך כדי התפילה עושים עם כלי שיר אך מה הבעיה לעשות זאת אחר התפילה ???
א. אף אחד לא ישאר אחרי התפילה
ב. הרחק מן הכיעור, מקום של תפילה ראוי שישאר אוטנטי ולא יהפוך לאולם שמחות.

מה שיותר מעניין הוא שציין שעשו זאת לפניו הרב קוק והרב ארוש, והם על מי סומכים?
 
אכן, הבושה והכלימה שתשובה שמתירה ע"פ חסידות בהפך מדרכו של מרן זיע ובדרכו מרן שליטא שאין לעשות מה שמתנגד להלכה מהחסידות, וזה מה שקרה לרב הנ"ל שנמשך לספרי חסידות והפסיק ללמוד וללמד הלכה.
לך ולעוד כותבים כאן, שימו לב איך מהתפך הסגנון בשניה אחת, אמש היה שנ.. ומתעו... וכעת אהוב וחביב וכו'....

אין זו הדרך ואין זו העיר לפסול רבנים בשניה אחת בגלל איזה דבר שיש בעיה לכאו'.

הראתם לדעת שאכן מדובר בת"ח צדיק ויר"ש, והרי זה הוא היה תמיד, ובחינם לגלגלתם עליו באיזה אופנים.

נקודה למחשבה להבא, ביחס להערות שלכם על תלמידי חכמים.
 
הוא למד אצל מרן בחזו"ע?

אין זו הדרך ואין זו העיר לפסול רבנים בשניה אחת בגלל איזה דבר שיש בעיה לכאו'.

הראתם לדעת שאכן מדובר בת"ח צדיק ויר"ש, והרי זה הוא היה תמיד, ובחינם לגלגלתם עליו באיזה אופנים.
וע"ז אמרה הגמ' בברכות (יט.) "אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה בלילה אל תהרהר אחריו ביום שמא עשה תשובה שמא סלקא דעתך? אלא ודאי עשה תשובה"
 
שמועות תמיד יהיו,
בפועל - תפילת ראש חודש ארוכה מהרגיל, רוב המתפללים שם שתומכים בהלל - מסתמא לא בני תורה וגם עובדים בפועל.
להשאר עוד רבע שעה כשיש עבודה בפתח, ממש לא נראה לי.
 
שימו לב איך מהתפך הסגנון בשניה אחת, אמש היה שנ.. ומתעו... וכעת אהוב וחביב וכו'....

אין זו הדרך ואין זו העיר לפסול רבנים בשניה אחת בגלל איזה דבר שיש בעיה לכאו'.

הראתם לדעת שאכן מדובר בת"ח צדיק ויר"ש, והרי זה הוא היה תמיד, ובחינם לגלגלתם עליו באיזה אופנים.

נקודה למחשבה להבא, ביחס להערות שלכם על תלמידי חכמים.
גם אני רציתי לכתוב כזאת ולהעיר ולהאיר על אותם כותבים שבחרו לתקוף את הרב עמרמי. אך שחכתי מזה. ויפה שכתבת. יש בזה גם ענין של מחאה על כבוד התורה. וגם מסר לעתיד, ש..
נקודה למחשבה להבא, ביחס להערות שלכם על תלמידי חכמים.
 
גם אני רציתי לכתוב כזאת ולהעיר ולהאיר על אותם כותבים שבחרו לתקוף את הרב עמרמי. אך שחכתי מזה. ויפה שכתבת. יש בזה גם ענין של מחאה על כבוד התורה.
וגם אני רציתי לעורר ע"ז, שהתחלה הוא היה בגדר של חולק על גדול הדור, וקהילה שיש שם דברים מוזרים, ועוד הוצאות שם רע. ואח"כ הוא נהיה אהוב וקדוש, וצריך לבקש ממנו ברכות. האמת היא שלא ראיתי את הפורום לפי הסדר, אלא היום פתחתי אחרי כל ההוא אמינא והמסקנה, ופשוט נדהמתי איך מי שהיה לפני כמה דקות ה' ישמור, נהיה קודש קודשים. ובפרט ששמעתם שהוא הזכיר שהוא למד את זה מהרב דוב קוק מטבריה, והגאון הינוקא, והרב ארוש, והוא לא למד את זה מרפורמים, ואני לא מאמין שיש יהודי שיכול לפתוח פיו על הצדיקים שהוא הזכיר.
וגם מסר לעתיד, ש..
ויש כאן מסר ברור, שאם יש ת"ח שאין דעתו כהראש"ל שליט"א, אין עניין להיות 'חסיד שוטה', וללכת ולבזות אותו, בגלל שהוא לא סובר כמו הראשון לציון. ואני מציע לכל אחד שרוצה לדעת את האמת לראות בשו"ת ברכת יהודה, בחלק ח' בהתחלה, שהאריך והביא ראיות, כמו גרועים אותם ש'קנאים' למשנתו של מרן זצ"ל, ועד כדי שמבזים ת"ח שחולקים על דבריו, וזה היפך משנתו של מרן זצ"ל שאין לנביא לכבוש נבואותו.
ולסיכום: הראש"ל שליט"א הוא ת"ח גדול, אבל זה לא אומר שמי שלא חושב כמותו הוא ע"ה, וראיתי כמה פעמים בפורום שאם משהו העיר על דבריו או חשב אחרת, הוא זכה לגינויים ובזיונות, וכבר אמרו שהאמת תהיה נעדרת.
ובתחילה לא חשבתי להעיר על זה, כי ידעתי שיש אנשים שימשיכו לצפצף בקולם, אבל שראיתי ששניים כבר הגיבו, אמרתי 'שהחוט המשולש לא במהרה ינתק'.​
 
חזור
חלק עליון