• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - דיונים וכדומה

ופשוט נדהמתי איך מי שהיה לפני כמה דקות ה' ישמור, נהיה קודש קודשים.
אתה נדהמת, וכמה מצטרפים אליך לתדהמה. אבל אני כנראה פספסתי איזה נקודה כאן.
זה נכון שהנושא הזה הוא לא מחלוקת בהלכות תפלה או שבת, זה הידמות לרפורמים שמרן שליט"א מדבר עליה בתוקף גדול. וכאן הוא מצוטט ברמה.
אבל כתבת שכתבו שהרב עמרמי ה' ישמור. וביזו אותו. וכו' וכו'.
תוכל להפנות אותנו?
והסקת:
וראיתי כמה פעמים בפורום שאם משהו העיר על דבריו או חשב אחרת, הוא זכה לגינויים ובזיונות, וכבר אמרו שהאמת תהיה נעדרת.
תוכל להביא דוגמאות?
 
נמחק ב"ה וטוב שכך.
מן הראוי למוכיח היה לציין זאת לשבח המערכת ורוב יושבי המקום, תלמידי מרן האמיתיים.
ולא לכתוב בסתם לשון כזאת:
וראיתי כמה פעמים בפורום שאם משהו העיר על דבריו או חשב אחרת, הוא זכה לגינויים ובזיונות, וכבר אמרו שהאמת תהיה נעדרת.
שרק מוציאה שם רע על מקום מיוחד זה, שכאילו הפורום בעד דברים כאלה.
[ויוצאים מן הכלל אלה עוקרי תורת מרן במגמתיות, שמצוה לפקוח עיניים עיוורות ולעורר עליהם, וכל שכן אחר שהוזכרו כאן ע"י מי ומי, שלא לשתוק ולהמשיך הלאה]

בכל פורום יש כאלה שכותבים דברים לא ראויים, והמערכת עומדת על המשמר ומוחקת. למרות שפותחים כנגדם אשכולות שלמים למה מחקו לנו...
 
מן הראוי למוכיח היה לציין זאת לשבח המערכת ורוב יושבי המקום, תלמידי מרן האמיתיים.
ולא לכתוב בסתם לשון כזאת:

שרק מוציאה שם רע על מקום מיוחד זה, שכאילו הפורום בעד דברים כאלה.
[ויוצאים מן הכלל אלה עוקרי תורת מרן במגמתיות, שמצוה לפקוח עיניים עיוורות ולעורר עליהם, וכל שכן אחר שהוזכרו כאן ע"י מי ומי, שלא לשתוק ולהמשיך הלאה]

בכל פורום יש כאלה שכותבים דברים לא ראויים, והמערכת עומדת על המשמר ומוחקת. למרות שפותחים כנגדם אשכולות שלמים למה מחקו לנו...
בתגובתי התייחסתי לרישא של דבריך בלבד.
 
למי התכוון הרב שאמר רב ישיבש בתחילת השיעור ואמר אתם יודעים מי זה
אני שואל כי לפי ענ"ד נראה שדעת הראש"ל שליט"א שאנחנו יודעים מי זה ולא אכפת לו שידעו מי זה ורק שמפאת כבודו לא הזכירו בתוך כדי השיעור לכן שאלתי
 
בשנה האחרונה הוא לא הרגיש טוב והיה זמן רב בביה"ח, ה' ירפאהו רפו"ש, כמדומה ששמו לתפילה יצחק בן מרגלית

אפרופו מאחורי הקלעים של השיעור השבועי, מי שרוצה לדעת הרבה מהסודות והרמזים שנאמרים בשיעור שיבוא לשיעור של מו"ר שליט"א באור חביב לפני תפילת מנחה של שבת...
באיזה שעה?
 
אפרופו מאחורי הקלעים של השיעור השבועי, מי שרוצה לדעת הרבה מהסודות והרמזים שנאמרים בשיעור שיבוא לשיעור של מו"ר שליט"א באור חביב לפני תפילת מנחה של שבת.
לא ידעתי שבמגדל העמק גם יש בית הכנסת אור חביב.
 
למי התכוון הרב שאמר רב ישיבש בתחילת השיעור ואמר אתם יודעים מי זה
אני שואל כי לפי ענ"ד נראה שדעת הראש"ל שליט"א שאנחנו יודעים מי זה ולא אכפת לו שידעו מי זה ורק שמפאת כבודו לא הזכירו בתוך כדי השיעור לכן שאלתי
יש לך היתר ברור לשאלה?
 
בעלון של פרשת קדושים, בהערה האחרונה (14) מרן כותב על רב ספרדי מירושלים שהתיר לחכם ששכח יום אחד לספור ספיה"ע לספור בברכה אם הוא ש"צ או שכיבדו אותו. מרן מזכיר שאותו רב הזכיר בספרו את הגינת ורדים. מישהו יודע למי הכוונה? כי בספר של הרב אופיר שהתיר לא הזכיר את הגינת ורדים.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון