amit26
Well-known member
שבת שלום לכולם.
אני אסדר את השאלות על הסדר, ואצרף תמונה מהספר- ראיתי בספר מנהגי הראשל של הרב אלון בן עמי כמה דברים שכמעט ולא האמנתי שרשום. כל ההלכות הללו עומדות בסתירה מוחלטת לכל מה שהכרתי עד היום, הן מפי רבנים והן מפי מה שרשום בסידורים וכו'.
1. מרן כשהיה אומר עשה למען שמך,עשה למען ימינך - היה מגביה רגליו מעט(כמו בקדושה)
2. לא פסע ג פעמים לאחוריו קודם תחילת 18
3. בק"ש מישש בתפילין של יד, ואחכ בתפילין של ראש, ורק אז נישק. ולא נישוק אחרי כל אחד
4. חזר עם השץ ה אלוקיכם אמת(זה לא כניסה למחלוקת מפורסמת?)
5.לא נהג לומר הפסוק וארשתיך לי בעת הכריכה על האצבע בתפילין
6.באמירת וקרא ה אל זה ואמר החזיר פניו ימין ושמאל(וכן בהערות מובא שכך בנו נוהג אמירת בחייכון וביומיכון, ועד היום שמעתי שזה מנהג טעות ולא נוהגים כך)
7. היה משיב אחר מוריד הטל "לברכה"(עד היום שמעתי שרק בני מרוקו נהגו כך ויש לבטל המנהג)
8. לאחר הוידוי ולפני אל ארך אפים היה נוהג לומר מה נאמר- בחיים לא ראיתי בית כנסת שכך עושים
9. לא קשור לספר - אבל התקשרתי לקו יחוה דעת ואמרו לי שם שבאלוקי נצור יש לענות 5 קדישים וכו' אך ורק בעת אלוקי נצור, ולא בכל החלק שבין אלוקי נצור לבין יהי רצון השני. שאלתי אחר כך בקו ההלכה ואמרו לי מה פתאום, החל מאלוקי נצור ועד יהיו לרצון עונים הכל. גם זה מחלוקת בין הרב דוד שליטא לרב יצחק שליטא?
10. בעקבות כל הבלבול הזה רציתי לשאול. כדאי ללמוד מספרים כאלה? אותה שאלה גם על הספר אורחות מרן. מצד אחד זה ממש כיף שיש גם הלכה וגם סיפורים ומנהגים של הרב, מצד שני זה מוביל לבלבול עם הלכות פסוקות מוכרות.. מה כדאי?
מצרף צילומים מתוך הספר, איך אומרים בלי תמונה אין אמונה.. :)
אני אסדר את השאלות על הסדר, ואצרף תמונה מהספר- ראיתי בספר מנהגי הראשל של הרב אלון בן עמי כמה דברים שכמעט ולא האמנתי שרשום. כל ההלכות הללו עומדות בסתירה מוחלטת לכל מה שהכרתי עד היום, הן מפי רבנים והן מפי מה שרשום בסידורים וכו'.
1. מרן כשהיה אומר עשה למען שמך,עשה למען ימינך - היה מגביה רגליו מעט(כמו בקדושה)
2. לא פסע ג פעמים לאחוריו קודם תחילת 18
3. בק"ש מישש בתפילין של יד, ואחכ בתפילין של ראש, ורק אז נישק. ולא נישוק אחרי כל אחד
4. חזר עם השץ ה אלוקיכם אמת(זה לא כניסה למחלוקת מפורסמת?)
5.לא נהג לומר הפסוק וארשתיך לי בעת הכריכה על האצבע בתפילין
6.באמירת וקרא ה אל זה ואמר החזיר פניו ימין ושמאל(וכן בהערות מובא שכך בנו נוהג אמירת בחייכון וביומיכון, ועד היום שמעתי שזה מנהג טעות ולא נוהגים כך)
7. היה משיב אחר מוריד הטל "לברכה"(עד היום שמעתי שרק בני מרוקו נהגו כך ויש לבטל המנהג)
8. לאחר הוידוי ולפני אל ארך אפים היה נוהג לומר מה נאמר- בחיים לא ראיתי בית כנסת שכך עושים
9. לא קשור לספר - אבל התקשרתי לקו יחוה דעת ואמרו לי שם שבאלוקי נצור יש לענות 5 קדישים וכו' אך ורק בעת אלוקי נצור, ולא בכל החלק שבין אלוקי נצור לבין יהי רצון השני. שאלתי אחר כך בקו ההלכה ואמרו לי מה פתאום, החל מאלוקי נצור ועד יהיו לרצון עונים הכל. גם זה מחלוקת בין הרב דוד שליטא לרב יצחק שליטא?
10. בעקבות כל הבלבול הזה רציתי לשאול. כדאי ללמוד מספרים כאלה? אותה שאלה גם על הספר אורחות מרן. מצד אחד זה ממש כיף שיש גם הלכה וגם סיפורים ומנהגים של הרב, מצד שני זה מוביל לבלבול עם הלכות פסוקות מוכרות.. מה כדאי?
מצרף צילומים מתוך הספר, איך אומרים בלי תמונה אין אמונה.. :)
קבצים מצורפים
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 06.53.39.jpeg76.4 KB · צפיות: 15
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 06.53.45.jpeg81.1 KB · צפיות: 14
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 06.55.11.jpeg100.3 KB · צפיות: 8
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 06.56.29.jpeg75.3 KB · צפיות: 8
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 06.56.35.jpeg81.4 KB · צפיות: 7
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 09.27.29.jpeg104.3 KB · צפיות: 11
-
WhatsApp Image 2023-11-10 at 06.57.12.jpeg87.6 KB · צפיות: 13