היכן הבא"ח?בחגים כתוב בכונת הלב שיחיד לא יוסיף את המזמור הקשור לחג (בשחרית לפני ברוך שאמר) כמו הזבחי צדק, ולא כמו שפסק הבא"ח וחזו"ע
לא זוכר את הפרשההיכן הבא"ח?
ידידי היקר קודם כל ודאי שיש הרבה הלכות שמשובצות בסידור הנפלא הזה הרבה מהם של מר"ן רבינו הגדול.כמו שלא מופיע כל מיני הלכות שונות
כמה הלכות שלא כתובות שעולה מזיכרוני כעת
הש"ץ יאמר את הוידוי בקול
להפסיק בין ברוך לשם כבוד מלכותו
כמדומה, בחלק מהמחזורים של ימים נוראים כתוב שש"ץ שאמר האל הקדוש יחזור לראש
בחזו"ע חנוכה פסק לומר ביעלה ויבא ראש חודש הזה, ולא ראש החודש, וגם זה תלוי בשנת ההדפסה של כונת הלב
לברך המפיל כל הלילה
בחגים כתוב בכונת הלב שיחיד לא יוסיף את המזמור הקשור לחג (בשחרית לפני ברוך שאמר) כמו הזבחי צדק, ולא כמו שפסק הבא"ח וחזו"ע
(כמובן אלו שאלות והערות מתוך חביבות הסידור ושאני משתדל להתפלל בו תמיד)
והוא רחום או מה נאמר?אין ספק שהסידור של הרב דורון רונן מושקע ביותר ובעל חשיבות מיוחדת יישר כוחו וחילו לאורייתא
הערה מעניינת לגבי מה שכתב שמרן רבינו עובדיה הקפיד לומר והוא רחום לפני ויעבור הראשון, שבסידור של הרב מוצפי כתב שהמקובלים מקפידים שלא לומר שם את הויעבור אלא לפני והוא רחום
ולכאו' הרי בתפילה אנחנו הולכים לפי המקובלים, ומה נשתנה ענין זה?
לא הבנתי מה שאלתוהוא רחום או מה נאמר?
בבתי הכנסת הוותיקים בירושלים נהגו לומר מה נאמר קודם אל ארך אפיים.
אמנם בסידור עוי"ח כתב שע"פ הסוד אין להפסיק בין וידוי לי"ג מידות וכך משמעות בא"ח (ש"ר כי תשא ה') וכו' עיי"ש.
מימי לא ראיתי שאומרים והוא רחום קודם י"ג מידות, ודו"קלא הבנתי מה שאלת
אני יודע שבירושלים אומרים מה נאמר לפני אל ארך אפים, ואתה יודע מסתמא שאנחנו אומרים לפני והוא רחום
ועל זה אמר החכם מוצפי כמו שהבאת מהחכם מזרחי שמנהגינו הוא הנכון עפ"י הקבלה
ועל זה אני שואל הרי גם מרן רבינו עובדיה מסכים שבתפילה הולכים אחר הקבלה, ולמה כאן הקפיד שיגידו לפני אל ארך אפים? ושמא גדול כוח המנהג בעיניו יותר מהכרעת הקבלה? או שאולי זה לא מפורש בכתבי האר"י?
כבודו עייף? או שהזבוב שהתחיל להסתובב פה מבלבל אותך?מימי לא ראיתי שאומרים והוא רחום קודם י"ג מידות, ודו"ק
מאוד.כבודו עייף?
רואה גולות במגוון צבעים...או שהזבוב שהתחיל להסתובב פה מבלבל אותך?
מי אמר שאומרים והוא רחום ? אמרתי שאומרים מה נאמר לפני י"ג מידות.
הערה מעניינת לגבי מה שכתב שמרן רבינו עובדיה הקפיד לומר והוא רחום לפני ויעבור הראשון,
טעיתי בלשוני. הכונה פשוטה למה נאמר.הערה מעניינת לגבי מה שכתב שמרן רבינו עובדיה הקפיד לומר והוא רחום לפני ויעבור הראשון,
מחילה, מחמת העייפות לא הבנתי, ולכן שאלתי.טעיתי בלשוני. הכונה פשוטה למה נאמר.
לא נראה לי, היות ומונח בזכרוני שבמצרים שינה מנהג הכהנים שהיו אומרים יברכך בלא הקראת החזן כדעת מרן בשו"ע, והנהיג שהחזן יקריא גם תיבת יברכך כמנהגנו, מחמת דברי רבינו האריז"ל. וצ"ע.לא הבנתי מה שאלת
אני יודע שבירושלים אומרים מה נאמר לפני אל ארך אפים, ואתה יודע מסתמא שאנחנו אומרים לפני והוא רחום
ועל זה אמר החכם מוצפי כמו שהבאת מהחכם מזרחי שמנהגינו הוא הנכון עפ"י הקבלה
ועל זה אני שואל הרי גם מרן רבינו עובדיה מסכים שבתפילה הולכים אחר הקבלה, ולמה כאן הקפיד שיגידו לפני אל ארך אפים? ושמא גדול כוח המנהג בעיניו יותר מהכרעת הקבלה? או שאולי זה לא מפורש בכתבי האר"י?
לא התכוונתי שאין שם הלכות של מרןידידי היקר קודם כל ודאי שיש הרבה הלכות שמשובצות בסידור הנפלא הזה הרבה מהם של מר"ן רבינו הגדול.
בן איש חי שנה ראשונה פרשת ויגש סעיף והיכן הבא"ח?
ונראה שדעת הבא"ח גופיה לנהוג כמנהג חסידי בית אל.לא התכוונתי שאין שם הלכות של מרן
בן איש חי שנה ראשונה פרשת ויגש סעיף ו
ובכל קהילות ישראל נוהגים להוסיף ביום טוב מזמור של אותו יום טוב, אך החסידים בבית אל לא נהגו לאומרו. ע"כ. כלומר רק החסידים שבבית אל נוהגים שלא לאומרם.
ודאי שדעת הרב בא"ח שלא לאומרם כדעת חסידי בית אל, תלמידי הרש"ש.לא נראה כך, כל הקהילות בעולם נוהגים לאומרם ורק קהילה אחת לא, למה שאנו נהיה חייבים לפסוק כמותם?
אולי הבא"ח לגרמיה עבד שלא אמרם, אבל לעניין הוראה פשוט שיש לנהוג כדעת כל הקהילות
כבר מילתי אמורה בענין לעיל, שהרגיל במשנת הבא"ח יודע כוונתו, ועיין בכה"ח.אם היתה דעתו לפסוק לגמרי כדעת חסידי בית אל היה מדגיש את זה יותר
לא לומר מזמור מסוים זוהי חומרא?גם אם דעתו כך, ס"ס רוב הקהילות כן אומרות וכך המנהג פשוט, מאיזה סיבה צריך לכתוב לחומרא לציבור?
חסידי בית אל, כמבואר בבא"ח.(האם יש מישהו שיודע על מניין שמקפידים לא לומר את המזמורים האלה בחגים?)