• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

סידור כונת הלב

ייש"כ גדול על הסידורים פשוט תענוג להתפלל מתוכם כל החג

רק הערה קטנה
בתפילת מנחה של ערב החג וחול המועד מופיע יעלה ויבא באותיות קטנות, וכן בתפילת ערבית של מוצאי החג וחול המועד
למה לא לכתוב באותיות גדולות, אבל מעט קטנות מהרגיל, כך יעזור לציבור לשים לב שיש יעלה ויבא
שהרי רק בתפילה אחת של ערב יום טוב ושל מוצאי החג השני לא אומרים, ואילו בכל חול המועד כן אומרים, כך שעדיף את רוב התפילות
 
ייש"כ גדול על הסידורים פשוט תענוג להתפלל מתוכם כל החג

רק הערה קטנה
בתפילת מנחה של ערב החג וחול המועד מופיע יעלה ויבא באותיות קטנות, וכן בתפילת ערבית של מוצאי החג וחול המועד
למה לא לכתוב באותיות גדולות, אבל מעט קטנות מהרגיל, כך יעזור לציבור לשים לב שיש יעלה ויבא
שהרי רק בתפילה אחת של ערב יום טוב ושל מוצאי החג השני לא אומרים, ואילו בכל חול המועד כן אומרים, כך שעדיף את רוב התפילות
יש"כ על ההערה.
בעז"ה אם תצא מהדורה חדשה של החגים לקראת ראש השנה, אני אסדר את זה.
 
סידור מעולה, אני נהנה ממנו רבות, רק מפריע לי המישברך לח"צ (לפחות בנוסח הנוכחי), ומדוע לא יבורכו גם 'העומדים האמיתיים על משמר ארצנו' הלא הם האברכים ובני הישיבות (וידועים דברי הרשל"צ...).
 
סידור מעולה, אני נהנה ממנו רבות, רק מפריע לי המישברך לח"צ (לפחות בנוסח הנוכחי), ומדוע לא יבורכו גם 'העומדים האמיתיים על משמר ארצנו' הלא הם האברכים ובני הישיבות (וידועים דברי הרשל"צ...).
יש גם מהדורת בית כנסת [גודל 21 ס"מ] ששם לא מופיע נוסח זה
 
חסר מאוד סידור ספרדי גדול לשליח ציבור, בלי תוספת פירושים. למען שמו באהבה, אי אפשר להשיג.
אמנם עשיתם עבודה נפלאה ורבים נהנים מזה, אבל יש כאלה שמעדיפים משהו חלק.
 
חסר מאוד סידור ספרדי גדול לשליח ציבור, בלי תוספת פירושים. למען שמו באהבה, אי אפשר להשיג.
אמנם עשיתם עבודה נפלאה ורבים נהנים מזה, אבל יש כאלה שמעדיפים משהו חלק.
הסיבה שלא ניתן להשיג כי זה לא משתלם לייצר. צריך להדפיס לפחות 1000, וזה נמכר לאט מאד. זה לא כמו סדור רגיל שגומרים מהדורה תוך חצי שנה לכל היותר. סדור ש"ץ יכול לשכב במחסן שנים עד שנגמר.
 
מה הכוונה פעמיים? ה' אלוקיכם הראשון הוא פסוק
אולי אתה מתכוון לאמת פעמיים, דוקא זכור לי להיפך, שבהלכה ברורה כתב לומר פעמים
אבל לענ"ד קשה מש"כ שם, דלא מצינו שיש חיוב לומר פעמיים אמת רק בתפילה כיון שאמת אחת שייכת לברכת אמת ויציב או אמת ואמונה. כמו שמבואר בש"ע ס' סו, ה ובאחרונים שם
כפי שהוזכר כאן.
 
חזור
חלק עליון