Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
קריאתו של מרן הרב יצחק יוסף: "רבותיי, כולם תסייעו למורשת מרן, הם מחזיקים בדרכו האמיתית של מרן. הוא לא מקבל סיוע משום גורם, הכל מתרומות של האנשים. אתם לא יודעים כמה זה חשוב המרכז למורשת מרן. הוא מחדיר את ההלכה, את הדרך של מרן!"
ב"ה
שלום וברכה,
נחלקו הפוסקים בדין מגבות כמבואר ביבי"א ח"י על הר"פ, ובחזו"ע, ולכן למעשה מחמירים שלא לכבס, אבל להשתמש במכובס יש להקל, דהוי ספק ספיקא. שמא כמ"ד דמגבות אינם בכלל האיסור, ואת"ל שהם בכלל האיסור, שמא כמ"ד דבכל בגד אין איסור ללבוש מכובס אלא לכבס, ולכן למעשה אפשר להקל במכובס, רק שלא לכבס.
ב"ה
שלום וברכה,
נחלקו הפוסקים בדין מגבות כמבואר ביבי"א ח"י על הר"פ, ובחזו"ע, ולכן למעשה מחמירים שלא לכבס, אבל להשתמש במכובס יש להקל, דהוי ספק ספיקא. שמא כמ"ד דמגבות אינם בכלל האיסור, ואת"ל שהם בכלל האיסור, שמא כמ"ד דבכל בגד אין איסור ללבוש מכובס אלא לכבס, ולכן למעשה אפשר להקל במכובס, רק שלא לכבס.
אם אפשר מקור מדוייק לא מצאתי בחזון עובדיה.
כי לכאורה הוא נגד השו"ע תקנא ס"ג "וכן המכובסים מקודם בין ללבוש בין להציע בהם המטה ואפילו מטפחות הידיים והשלחן אסור, עכ"ל.
ב"ה
חזק ואמץ!
האמת התחלתי לכתוב לרב השואל כאן מדוע לא נסתר מהש"ע, אולם לא היו עיתותי בידי לסיים הענין.
ובמאמר הנ"ל ביאר דברי הש"ע בזה על אותה דרך שסברנו בעניותינו.
ומצורף קישור לתכנית שו"ת ברדיו קול תבונה, בה ביארתי בס"ד דין זה של המגבות, ביתר דיוק מצד הנימוקים, והצירופים, ובביאור מרן הש"ע.